Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković: “Impresivno izgleda, možemo biti ponosni.”
Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković obišao je u utorak, 6. svibnja 2025., novi terminal na Zagrebačkoj obali u luci Rijeka — kontejnerski terminal Rijeka Gateway. Riječ je o ključnom infrastrukturnom projektu koji se razvija u okviru Ugovora o koncesiji za razvoj i gospodarsko korištenje terminala, potpisanog u studenom 2021.
„Postoji faza 1 koja je izgrađena, a imamo i fazu 2, dodatnih 280 metara koje treba izgraditi. Ova faza 1, vrijedna oko 200 milijuna eura, u završnoj je fazi građevinskih radova i opremanja terminala,“ izjavio je ministar Butković. Dodao je kako je više od 80 % radova dovršeno te da su u tijeku testiranja visokoautomatizirane opreme. Terminal je u potpunosti digitaliziran i zadovoljava najviše ekološke standarde.
Investicija vrijedna pola milijarde eura
Projekt Rijeka Gateway razvija se kroz partnerstvo koncesionara APM Terminals (članica Maersk grupe) i domaćih partnera. Ukupna vrijednost ulaganja u izgradnju, opremanje i pripadajuću prometnu infrastrukturu iznosit će oko 500 milijuna eura.

Već po završetku prve faze, terminal će značajno povećati kapacitete riječke luke, a njegova tehnološka opremljenost svrstava ga među najnaprednije kontejnerske terminale u regiji.
Prometni izazovi i pripreme za nizinsku prugu
Ministar Butković naglasio je kako je cestovna povezanost osigurana spojem na cestu D403, no očekuje se i do 150 kamiona dnevno, što predstavlja značajan prometni izazov. Istaknuo je potrebu za bržim razvojem željezničke infrastrukture, posebice dionice Škrljevo – Rijeka – Jurdani te nastavka radova na nizinskoj pruzi.
Pogledajte video prilog Kanala Ri:
„Pripremamo promjene pristupa na dionici Karlovac – Rijeka, gdje ćemo ići metodom ‘design and build’,“ rekao je Butković. Uz organizacijsku prilagodbu svih sudionika u prometnom lancu, poseban fokus bit će na HŽ Infrastrukturi kako bi kontejnerski promet funkcionirao učinkovito i bez zastoja.
„Cestovna infrastruktura je izgrađena budući je spoj sa cestom D403, odnosno na autocestovnu infrastrukturu realiziran. Ali treba napomenuti da će tu biti 150 kamiona dnevno u punom kapacitetu ovoga terminala“, pojasnio je te dodao kako će biti izazova u prometnom smislu, ali i u željezničkom, odnosno dok se ne izgradi željeznička infrastruktura na dionici Škrljevo – Rijeka – Jurdani te nizinska pruga u cijelosti.

„Tu će trebati u tehnološkom organizacijskom smislu napraviti maksimum. Tu mislim na sve subjekte i lučke uprave, ali poglavito HŽ Infrastrukturu, da se uz postojeću željezničku infrastrukturu taj teret, odnosno kontejneri u jednom razumnom, prihvatljivom procesu i postupku, to sve skupa funkcionira“, istaknuo je Butković te dodao kako će najveći izazov biti financijski, odnosno završiti nizinsku prugu i realizirati ju. „Tu pripremamo određene promjene u odnosu na trenutni kurs kojim smo išli, tako da ovu najzahtjevniju dionicu od Karlovca prema Rijeci idemo po metodi design and built“, pojasnio je potpredsjednik Vlade i ministar Butković.
Dodajmo i kako su sudionici obilaska imali priliku vidjeti rad simulatora za daljinsko upravljanje prometom – još jedan dokaz digitalne spremnosti terminala.