Osobe starije životne dobi često koriste društvene mreže gdje postaju žrtve tzv. romantičnih prijevara te ih se savjetuje na oprez kod upoznavanja osoba preko društvenih mreža jer počinitelji prijevara koriste lažne profile, izvijestila je policija.
Policijske službenice Policijske uprave primorsko-goranske su nastavile s educiranjem osoba starije životne dobi o opasnostima računalnih prijevara i imovinskog kriminaliteta. Tako su u okviru preventivne kampanje „Web heroj“ u ožujku educirani članovi Kluba starijih osoba „Krimeja“ i jučer, 11.4. članovi Kluba starijih osoba „Srdoči“ na području Rijeke.
Osim od opasnosti računalnih prijevara građani su senzibilizirani na problematiku kaznenih djela krađa i prijevara koje se događaju upravo osobama njihove životne dobi.
Svima je naglašen cilj preventivne kampanje „Web heroj“ a to je educiranje građana o nužnosti i načinima zaštite u virtualnom svijetu jer upravo je to najučinkovitija zaštita od računalnih prijevara.
Građani su imali priliku saznati sve vrste računalnih prijevara kroz nekoliko primjera (prijevare s računima, prijevare pri online kupnji, direktorske prijevare, investicijske prijevare, romantične prijevare) kao i o načinima mrežne krađe identiteta (phisishing, smishing, vishing).
Uvijek postoji rizik od računalnih prijevara jer se Internet koristi svakodnevno u različite svrhe a prevaranti se koriste sofisticiranim trikovima kako bi došli do novca.
Osobe starije životne dobi često koriste društvene mreže gdje postaju žrtve tzv. romantičnih prijevara te ih se savjetuje na oprez kod upoznavanja osoba preko društvenih mreža jer počinitelji prijevara koriste lažne profile.
Isto tako oprez je potreban kod primamljivih ponuda i oglasa gdje im naglašeno da ne otvaraju poveznice pogotovo ako im se odjednom pojavila poruka s neočekivanom nagradom i slično. Za bilo kakvu kupnju online ili putem oglasa dobro je savjetovati se s osobom od povjerenja.
Mnogi od njih već imaju iskustva s pokušajem računalnih prijevara. Tako im je poznato da se prevaranti lažno predstavljaju kao „Hrvatska pošta“ šaljući potencijalnim žrtvama SMS poruke da im uskoro stiže pošiljka tražeći da upišu svoje podatke i podatke bankovne kartice. Ponovno je naglašeno da nikada Hrvatska pošta niti banka neće od građana tražiti unos osobnih podataka ili podatke kartice putem interneta.
Kada se govorilo o investicijskim prijevarama također su upozoreni da se takve prijevare događaju i osobama njihove dobi. Žrtve se nagovaraju da svoj novac ulože u pametnu online ponudu, da ulože u dionice, obveznice, kriptovalute ili plemenite metale. Tu su česti iznenadni telefonski pozivi gdje prevaranti obećavaju ogromnu zaradu i prikazuju im lažnu dobit. Također im je naglašeno da će prevaranti pokušati ponovno kontaktirati istu žrtvu ili će prodati njezine podatke drugim prevarantima, o čemu im je naveden primjer iz naše županije.
Na kraju su dobili savjete kako se zaštiti od prijevara na kućnom pragu (počinitelji se predstavljaju kao distributeri električne energije, Telekom operateri, službenice banke, djelatnice zdravstvenog osiguranja, policijski službenici) krađa i drskih krađa.
Građani, odnosno, članovi klubova bili su zainteresirani i aktivno su sudjelovali u predavanju a na kraju predavanja dobili su majice i kape iz kampanje „Web heroj“.
Savjetovano im je da sve nove i korisne informacije koje su saznali podijele svojim poznanicima koji nisu članovi kluba.
Edukacije članova klubova starijih osoba na području PU primorsko-goranske se i dalje provode kako bi što manje građana postalo žrtvama kaznenih djela.