NEMAR

NITKO NE REAGIRA: Granje na kolniku na Kozali otežava promet vozačima autobusa

Idi na originalni članak
Foto: Čitatelj

Čitatelj Riportala, ujedno i vozač gradskih autobusa,  javio nam se u vezi, kako sam kaže, velikog problema.

Oglas

Naime, riječ je o drveću koje znatno otežava promet vozačima autobusa, a koje se nalazi na samoj cesti, zbog čega su vozači autobusa primorani prelaziti u drugu traku i tako ugrožavati promet, kako putnika, tako i ostalih sudionika u prometu.

Njegovu poruku prenosimo u cijelosti:

‘’Poštovani

potaknut višemjesečnim ignoriranjem od strane nadležnih tijela obraćam Vam se kako bih skrenuo pozornost javnosti na komunalno-prometni problem koji predstavlja ozbiljnu prijetnju u sigurnom odvijanju prometa na Kozali.

Konkretnije, riječ je o drveću koje se nalazi uz samu cestu u neposrednoj blizini autobusnog stajališta “Vinas” (u smjeru centra grada) u dužini od otprilike 200 metara, a čije se granu nadvijaju nad kolnikom. Zbog tih grana autobusima linije 11 (Delta-Kozala-Lokva-Saršoni-Garići)  je nemoguće proći tu dionicu unutar vlastite prometne trake, zbog čega smo mi vozači autobusa primorani većim dijelom prelaziti središnju crtu čime dovodimo vozače vozila iz suprotnog smjera u nezgodnu  situaciju. Ukoliko autobusom ostanemo unutar vlastite trake tada granje udara i struže o vjetrobransko staklo, desni retrovizor te cijelu bočnu stranu, što za posljedicu ima oštećenje navedenih dijelova.  Koju god opciju odabrali, kako su svojevremeno govorili u vrlo popularnoj dječjoj TV emisiji “Hugo” – sigurno ćemo pogriješiti.

Najnezgodnije su one situacije u kojima iz suprotnog smjera naiđe drugi autobus ili primjerice kamion Čistoće, pa se uz intenzivnije kočenje moramo vraćati unutar svoje trake i priuštiti sebi i putnicima prolazak kroz to granje. Čak i pri brzini manjoj od 30 km/h zvukovi koji tom prilikom nastaju nisu nimalo ugodni te svakako ne doprinose stvaranju povjerenju putnika spram naših vozačkih sposobnosti.

Budući da ova lokacija predstavlja tek jednu od desetak takvih “crnih točki” na potezu od Kozale preko Drenove do Lokve, još u listopadu 2020. godine obratio sam se neposredno nadređenim rukovodiocima unutar Autotroleja koji su u kratkom roku skupa s komunalnim redarom izašli na teren kako bi sve adekvatno zabilježili. Nedugo nakon toga na nekoliko lokacija na toj trasi granje je odrezano, međutim, većina problematičnih lokacija je ostala netaknuta. Vožnje s komunalnim redarom ponovljene su ovoga proljeća te su ponovno fotografirane sporne lokacije.

Neovisno o navedenome, putem aplikacije “Gradsko oko” krajem prosinca 2020. godine prijavio sam isključivo ovu lokaciju “Vinas”, znajući da bi prijavljivanje svih lokacija odjednom bilo previše. Iz Direkcije zajedničke komunalne djelatnosti Grada Rijeke 30. prosinca stiže odgovor – “uvidom u stanje na terenu utvrđeno je da se ne radi o javnoj zelenoj površini već nepoželjnoj vegetaciji, a za što je nadležan Rijeka-promet d.o.o.”, te se predmet proslijeđuje navedenom društvu na postupanje. Nakon zaprimanja predmeta i obrade iz Rijeka-prometa 20. siječnja ove godine navode da će se “uklanjanje nepoželjne vegetacije – korova, niskog i visokog raslinja uz nogostup ili kolnik nerazvrstanih cesta izvoditi tijekom tekuće godine sukladno planu… dok će se uklanjanju visokog raslinja i grana unutar zaštitnog pojasa ceste na navedenoj lokaciji pristupiti u što kraćem roku.” Mjesec dana kasnije, odnosno 26. veljače šaljem upit Rijeka-prometu mogu li mi preciznije navesti što podrazumijeva termin “što kraći rok” uklanjanja visokog raslinja iz zaštitnog pojasa ceste, odgovor do današnjeg dana (18. kolovoz) nisam dočekao.  Početkom travnja ponovno u istoj aplikaciji prijavljujem isti problem uz fotografije tada aktualnog stanja (iste fotografije priložene su i ovom mailu), da bih 27. svibnja dočekao odgovor iz Direkcije zajedničke komunalne djelatnosti Grada Rijeke kako je predmet u obradi.

Prolaze tako već tjedni i mjeseci u iščekivanju dana kada će se predmet napokon obraditi, odnosno sporno granje napokon ukloniti, no jedino što se u ovih 8 mjeseci dogodilo jest da je to granje još više naraslo. Stoga ovim putem javno pozivam nadležne da po njihovim riječima u “što kraćem roku” pristupe uklanjanju visokog raslinja iz zaštitnog pojasa ceste nedaleko stajališta “Vinas”, a odmah zatim da u skladu s “planiranim programom kemijskog tretiranja i fizičkog uklanjanja nepoželjne vegetacije” istome pristupe na brojnim lokacijama diljem grada, jer nije trasa linije 11 jedina na kojoj granje i nisko raslinje ometa prometovanje autobusa, slično je i na mnogim drugim linijma. Da stvar bude gora, nerijetko granje smeta i pješacima koji potom silaze s nogostupa na kolnik čime se dodatno izlažu opasnosti, posebice ugroženije skupine pješaka poput osoba s invaliditetom, umirovljenika ili majki koje voze djecu u kolicima.’’

Exit mobile version