OD „NUTRICIONIZMA“ DO „KRITIČKOG RAZMIŠLJANJA: ‘: Riječka Gimnazija uvela zanimljive nove izborne predmete

Učenicima će se pružiti nova znanja te ih potaknuti da u većoj mjeri upisuju fakultete prirodnog i tehničkog usmjerenja, odnosno STEM područja

Riječka Gimnazija Andrije Mohorovičića dobila je opremu vrijednu 111 tisuća kuna koja će od iduće školske godine učenicima te škole omogućiti sudjelovanje u čak petnaest novih fakultativnih predmeta za koje su izrađeni suvremeni kurikulumi, javlja Novi list.

Dobivena oprema kao i sami kurikulumi nastali su u okviru projekta Znanost plus, najvećeg projekt popularizacije prirodnih i tehničkih znanosti među učenicima srednjih škola u Hrvatskoj. Ravnatelju Gimnazije Andrije Mohorovičića Henryju Ponteu opremu je jučer uručio ravnatelj Prirodoslovne škole Vladimira Preloga iz Zagreba, Zlatko Stić, a dobivena oprema se sastoji od 15 prijenosnih računala, dva 3D printera te informatičkih programa.

Projekt Znanost plus osmislila je zagrebačka škola u suradnji s riječkom gimnazijom, farmaceutskom tvrtkom Pliva te Pridoslovno-matematičkim fakultetom u Zagrebu, a pojašnjavajući kako se radi o jednogodišnjem projektu koji je s 2,5 milijuna kuna financirala Europska unija putem Europskog socijalnog fonda, Stić je istaknuo kako je projekt upravo završio. Rezultat je 15 novih i inovativnih izbornih predmeta iz područja matematike, prirodoslovlja te informacijsko-komunikacijskih tehnologija koji do sada nisu postojali u hrvatskim školama, a od iduće školske godine naći će se na programima dviju gimnazija.

Suradnja s industrijom

Riječ je o predmetima: Bionika, Web dizajn, Geoinformatika, Kritičko razmišljanje u znanosti, Nutricionizam, Programiranje, Matematička analiza podataka, Matematičko modeliranje funkcijama, Kemija okoliša, Kemija hrane, Odabrana poglavlja kemije, Statistika, Tehnička grafika podržana računalom, Vjerojatnost te Kemija istraživanjem.

– Njihovo uvođenje će učenicima gimnazija pružiti nova znanja te ih potaknuti da u većoj mjeri upisuju fakultete prirodnog i tehničkog usmjerenja, odnosno STEM područja (Science, Technology, Engineering and Mathematics), što je i krajnji cilj projekta Znanost plus. U sklopu projekta je provedeno osmišljavanje te izrada udžbenika i nastavnih materijala za novi kurikulum, nabavljena je nova nastavna oprema za obje škole uključene u projekt, dok je nastavnicima osigurana edukacija – kazao je Stić.

Znanost plus predstavlja jedan od najvažnijih primjera suradnje obrazovnih institucija s industrijom, ali i do sada najozbiljniji primjer dopune kurikuluma s ciljem dugoročne promjene strukture školstva u Hrvatskoj. Novi inovativni fakultativni kurikulumi temelje se na ishodima učenja i svi su istraživačkog tipa. Kurikulumi imaju jasno definirane kompetencije koje su usmjerene dijelom na tržište rada, a dijelom na visoko obrazovanje STEM područja.

Najnovija tehnologija

Oprema koju će učenici koristiti, a nabavlja se projektom, u skladu je s najnovijom tehnologijom, a prema riječima Pontea, obje su škole dobile vrijednost opreme u iznosu od 10 posto ukupne vrijednosti projekta.

– Iz naše gimnazije u projekt je uključeno osmero profesora, a dobivena oprema za našu školu pravi je bonus – kazao je Ponte.

Razvojem inovativnih kurikuluma, temeljenih na ishodima učenja i projektno-istraživačkoj nastavi, direktno će se pridonijeti povećanju kvalitete gimnazijskih programa te na taj način promijeniti negativnu statistiku o broju učenika koji se zaposle nakon gimnazijskog programa, a ne završe sljedeći stupanj obrazovanja, i broju studenata koji upisuju STEM studijske programe.
Vijesti.hr
Foto: gimnazija-amohorovicica-ri.skole.hr

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari