POTVRDIO HAC

Potpisan ugovor o projektiranju novog Krčkog mosta; Imat će dva kata i željezničku prugu

Idi na originalni članak
Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Radi se o pripremi za projektiranje mosta koji će biti i cestovni i željeznički

Oglas

Hrvatske autoceste (HAC) potpisale su 3. lipnja ugovor o projektiranju novog Krčkog mosta sa zajednicom ponuđača koju čine jedna hrvatska i pet slovenskih tvrtki, potvrđeno je iz HAC-a, piše Novi list.

Most će biti dugačak oko 850 metara. No, prometnu cjelinu projekta ne čini samo most već i vijadukt duljine oko 900 metara i tunel duljine oko 740 metara.

Procjena vrijednosti usluga projektiranja je 600 tisuća eura.

Photo: Stjepan Banovic/PIXSELL

Predviđeno je da u najboljem slučaju bude završen do 2030. godine. (Izvor: Pixsell)

Most će biti dvoetažni

Podsjetimo, Hrvatske autoceste raspisale su natječaj za izradu studijske i prometne dokumentacije do lokacijske dozvole za novi most Krk sa spojnim cestama.

Pristiglo je ukupno pet ponuda, a kao ekonomski najpovoljnija ponuda odabrana je ona slovensko-hrvatskog konzorcija, koja je ispunila sve natječajem predviđene uvjete, uključujući i procijenjenu vrijednost projekta od 600 tisuća eura, piše Novi list.

Odabrani projektanti prema ugovoru, trebaju izraditi projektnu dokumentaciju zaključno s ishođenjem lokacijske dozvole, što uključuje i izradu Studije utjecaja na okoliš, a u HAC-u za izradu projekta planiraju sufinanciranje iz EU fondova.

Za izradu kompletne dokumentacije, uključujući i ishođenje lokacijske dozvole odabrani projektanti imaju rok od tri godine.

Vizualni izgled i tip konstrukcije mosta natječajem nisu bili zadani pa je vrlo vjerojatno da novi most neće biti betonske konstrukcije sa središnjim lukom ispod kolničkih i željezničkih površina, već metalne konstrukcije, ovješene na stupovima, slično kao Pelješki most, budući da se suvremeni mostovi uglavnom grade na taj način.

Ono što je sigurno je da će rasponska konstrukcija mosta imati dvije »etaže«, pri čemu će gornjom etažom prolaziti kolnik ceste, a donjom kolosijeci željezničke pruge. Riječ je o takozvanoj »sanduk konstrukciji«, što znači da most, bez obzira na dvojnu, željezničko-cestovnu funkciju vjerojatno neće biti bitno širi od postojećeg. Inače, sadašnji most Krk će, prema planovima, ostati u funkciji i nakon gradnje novog, no tada će biti znatno rasterećeniji.

Iz HAC-a ističu kako su, nakon cjelovite obnove postojećeg Krčkog mosta, pokrenute aktivnosti na izgradnji novog koji će predstavljati cjelovito rješenje za povezivanje budućeg, velikog kontejnerskog terminala u Omišlju, s novim cestovnim i željezničkim pristupom, spojem na mrežu autocesta i krakom buduće takozvane nizinske pruge od Krasice s odvojkom za otok Krk, piše Novi list.

Exit mobile version