PREDSTAVLJENI 'MORETTO' I 'GEA'

Predstavljanje u Rijeci: Jadranski pomorski servis pojačava flotu s tri nova tegljača vrijedna 20 milijuna eura

“Moretto” i “Gea”, dva novoizgrađena tegljača Jadranskog pomorskog servisa (JPS) danas su u Rijeci predstavljena na Gatu Karoline riječke te je najavljen dolazak još jedne novogradnje u trećem kvartalu 2024. godine. Ulaganje u tegljačku flotu JPS-a tako u ovoj godini iznosi više od 20 milijuna eura, slijedom čega će se otvoriti i 18 novih radnih mjesta.

Stanovnici Rijeke imali su priliku posjetiti oba tegljača, a uzvanicima su se na svečanosti predstavljanja novogradnji obratili potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Oleg Butković, gradonačelnik Grada Rijeke Marko Filipović, zamjenik župana Primorsko Goranske županije Petar Mamula, ravnatelj Lučke Uprave Rijeka, Denis Vukorepa, izvršni menadžer JPS-a Nedjeljko Kapetanović i Paolo Visco, direktor JPS-a i član Uprave Scafi grupe.

Uz prisustvo još 200-tinjak gostiju tegljači impresivnih karakteristika „Moretto“ i „Gea“ su svečano kršteni. S 12 brodova u floti Jadranski pomorski servis postaje vodeća tegljačka flota na sjevernom Jadranu jer po snazi tegljača prelazi flote luka Kopar i Trst, rečeno je na današnjem predstavljanju.

Foto. Hrvoje Skočić/Riportal

„Ulaganje u tri novoizgrađena tegljača u samo jednoj godini nastavak je strateškog ulaganja SCAFI grupe u Jadranski pomorski servis, koje u posljednjih osam godina iznosi ukupno 50 milijuna eura. Kontinuiranim ulaganjima u ljude i flotu JPS je dosegnuo standarde usporedive s vodećim svjetskim tegljačkim kompanijama te pridonio jačanju hrvatskog pomorskog sektora, na što smo u Scafiju posebno ponosni“, istaknuo je Paolo Visco, direktor Jadranskog pomorskog servisa i član uprave Scafi grupe.

Pogledajte čin ‘krštenja’ broda:

“Okrupnjavanjem flote JPS-a s tri nova broda, osim što dodatno razvijamo tegljački kapacitet riječke luke i sjevernog Jadrana, otvaramo za pomorce 18 novih radnih mjesta. Jadranski pomorski servis i Scafi grupa kao vlasnik važan su investitor i poslodavac na području Rijeke i Primorsko-goranske županije. Širenjem tegljačkih kapaciteta i rastom poslovanja podržavamo i potičemo daljnji rast riječkog prometnog pravca. U svojem poslovanju vodimo posebnu brigu o razvoju i zadržavanju zaposlenika te ostajemo prvi odabir vrsnih pomoraca koji se vraćaju iz stranih brodarskih kompanija. Pojačanjem flote čak trima novogradnjama dodatno potvrđujemo lidersku poziciju u pomorskom prometu na sjevernom Jadranu“, izjavio je Nedjeljko Kapetanović, izvršni menadžer JPS-a.

„Dolazak dvaju novih brodova nastavak je pozitivnih priča u Rijeci, a uspjeh tih priča usko je vezan uz transformaciju Rijeke. JPS i drugi koncesionari dugogodišnji su i kvalitetan partner Luke Rijeka, i važan kontakt u funkcioniranju Luka Rijeka i Zadar, naftnih terminala Omišalj i Bakar, terminala u Plominu i Raši te LNG terminala u Omišlju. Kad imate takvog partnera koji je stručan i pouzdan, koji kontinuirano ulaže u svoje poslovanje, onda imate sve preduvjete da budete najbolji.“ rekao je Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

„Ono što je JPS danas ovdje predstavio izrazito je vrijedno, dva nova tegljača i jedan u najavi, pripremaju Rijeku za buduće projekte infrastrukturnog razvoja riječkog lučkog pravca, koji će pozicionirati Rijeku kao vodeću luku u regiji. Poslovanje JPS-a seže i dalje od Rijeke, dio su međunarodne kompanije sa sjedištem u Napulju, zahvaljujem se Scafi grupi što su prepoznali Rijeku i uložili 50 milijuna eura u riječki prometni pravac i time pomogli da realiziramo viziju o budućnosti grada Rijeke kao vodeće luke,“ rekao je gradonačelnik Grada Rijeke Marko Filipović.

„Iznimno nas veseli što se ulažu značajni napori i sredstva u daljnji razvoj poslovanja te modernizaciju i proširenje flote. Povrh svega, zapošljavanje domaćih stručnih kadrova, ali i suradnja s brojnim domaćim kooperantima od samoga početka kontinuirano pokazuje ozbiljnost i namjeru JPS-a da pruži punu podršku našim pomorskim potrebama uz najviše profesionalne standarde“ izjavio je Petar Mamula, zamjenik Župana Primorsko-goranske županije.

„JPS ima bogato iskustvo u lučkim koncesijama, već 30 godina rade izrazito važan posao podrške pomorskom prometu Riječke Luke. U moja dva mandata u Lučkoj Upravi uvidio sam da su odgovorni, profesionalni i konkurentni partneri. Ovom se investicijom pripremaju za budućnost, i u tome im želim najveći uspjeh,“, rekao je ravnatelj Lučke Uprave Rijeka, Denis Vukorepa

Prigodni zabavni program:

Jadranski pomorski servis jedna je od vodećih tvrtki u pomorskom prometu regije te jedan od najvećih investitora u riječkom pomorskom akvatoriju, koja godišnje ostvaruje 13 milijuna eura prihoda i zapošljava više od 90 zaposlenika.

JPS već više od 30 godina na području sjevernog i srednjeg Jadrana obavlja poslove tegljenja, ali i spašavanja i ekološke zaštite mora. Snažna flota modernih tegljača JPS-a pruža usluge brodovima u lukama Rijeka i Zadar, na naftnom terminalu Omišalj i Bakar, terminalima u Plominu i Raši te na novom LNG terminalu Omišalj-Njivice na otoku Krku. Kao važan dionik pomorskog poslovanja i gospodarstva sjevernog Jadrana, JPS je odgovoran partner zajednici koji sustavno i kontinuirano ulaže u unaprjeđenje vlastitih kapaciteta s ciljem pružanja ključnih usluga podrške lokalnim i regionalnim pomorskim potrebama.

Bilješka o novoizgrađenim tegljačima

Tegljač „Moretto” je dug 24 metra, širok 12 metara, s gazom od 5,8 metara, tipa ASD (Azimuth Stern Drive), s 80 tona potezne sile, što ga čini najjačim tegljačem u sastavu JPS-a. Postiže brzinu od 14 čvorova, a na njemu se u prostorima visokog standarda može smjestiti šest članova posade. Ima notaciju escort tegljača, što znači da može služiti kao aktivna i pasivna pratnja brodovima prilikom dolaska i odlaska na lučke terminale i u plovidbi.

Foto. Hrvoje Skočić/Riportal

Tegljač “Gea” dugačak je 25 metara, širok 12, s gazom od 5,8 metara. Pogonjen je dvama Caterpillar motorima, ukupne snage 5.200 konjskih snaga, s poteznom silom(BP) od 70 tona, a postiže brzinu od 13 čvorova. „Moretto“ je ime dobio po Morčiću, hrvatskom autohtonom pučkom nakitu, jednom od najpoznatijih simbola Rijeke i Kvarnera, a brod „Gea“ hommage je istoimenom tegljaču koji je u riječku luku došao sredinom 70-ih godina te, kao i novoizgrađena „Gea“, donio tehnološke napretke od velikog značaja za lokalnu pomorsku industriju.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari