EVO O ČEMU JE RIJEČ

Programiranje, robotika i Europa: OŠ Pećine dio projekta koji mijenja učionice

Erasmus+ aktivnosti Osnovne škole Pećine od početka ove školske godine ponovno su postale  značajni dio rada škole. U okviru KA1 akreditacije u odgoju i općem obrazovanju za razdoblje  2023. – 2027. u ovoj su godini dobili bespovratna sredstva u iznosu od 33.373,00 eura. 

Navedena sredstva planirana su za čak dvije mobilnosti učenika, njih ukupno 18, u Italiju i  Španjolsku, dok će učitelji putovati na aktivnosti praćenja nastave i strukturiranih tečajeva.  Uzvratni posjeti učenika iz navedenih zemalja već su dogovoreni pa je u proteklom tjednu od  24. do 28. studenog u školi boravila skupina od 7 učenika i 2 učiteljice iz 4° Istituto comprensivo  Domenico Costa iz Auguste (Italija).

Učenici su sa svojim domaćinima aktivno pratili nastavu, ali  i sudjelovali u brojnim drugim aktivnostima poput obilaska kulturnih i povijesnih znamenitosti  Rijeke i Pule, posjeta Zajednici Talijana u Rijeci, Osnovnoj školi – Scuola elementare Dolac,  Osnovnoj školi Nikola Tesla, primanja u Gradu Rijeci i sl. Ostvareni posjet postao je temelj  Erasmus+ suradnje, ali i novih prijateljstava koja će se tek dodatno razviti u mjesecima koji  slijede. Nekoliko tjedana ranije školu su posjetile i 2 učiteljice iz IES Monte Miravete u Murciji  (Španjolska) s ciljem detaljnih dogovora za dvije grupne mobilnosti učenika u mjesecu veljači i 

travnju 2026. godine. S navedenom školom u tijeku je i eTwinning projekt pod nazivom Reading  across borders koji za cilj ima poticanje čitanja i multikulturne suradnje učenika iz različitih  zemalja. 

Istovremeno, OŠ Pećine potpisala je i ugovor o suradnji na Erasmus+ KA2 projektu s konzorcijem  kojeg čine Hellenic Mediterranean University (HMU) iz Grčke kao glavni koordinator, Sveučilište  na Malti, Institut za obrazovnu politiku – Ministarstvo obrazovanja, vjerskih poslova i sporta  (Grčka), Uprava za digitalnu pismenost i prijenosne vještine Ministarstva obrazovanja, sporta,  mladih, istraživanja i inovacija (Malta), Osnovna škola u Heraklionu (Grčka), Agrupamento  de Escolas Terras do Ave (Portugal) i Škola za djecu s posebnim potrebama “Dermės” (Litva).  Ukupan iznos bespovratnih europskih sredstava je 400.000,00 eura od kojih OŠ Pećine pripada  30.094,00 eura. Projekt koji pod nazivom ALPER-EU traje 27 mjeseci uvodi verziju agilne  metodologije prilagođenu djeci, koja se široko koristi u Industriji 4.0. Umjesto tradicionalne,  linearne obrade nastavnog gradiva, djeca će učiti programiranje kroz iterativne “agilne  sprintove”: kratke cikluse planiranja, izgradnje, testiranja, evaluacije i poboljšanja. Ovi  agilni sprintevi bit će usredotočeni na obrazovnu robotiku, koristeći optičke programske  platforme koji čine kodiranje opipljivim, zabavnim i suradničkim. Tijekom sljedeće dvije godine,  partneri će dizajnirati cjeloviti agilni kurikulum programiranja koji će se sastojati od 60  robotičkih sprintova, od kojih svaki uključuje upute za izgradnju robota u 3D-u, dizajne sustava  temeljenih na senzorima i aktuatorima te step-by-step vježbe programiranja u Scratchu.

Cilj je  pomoći djeci da razumiju programiranje kao kreativnu aktivnost rješavanja problema koja se  proteže izvan zaslona računala u stvarni svijet. Ključna inovacija projekta je novi alat za procjenu  angažmana učenika koji koristi tehnike računalnog vida. Alat će pratiti pogled učenika,  orijentaciju lica i obrasce pažnje tijekom aktivnosti programiranja, nudeći učiteljima objektivne  pokazatelje angažmana učenika—područje koje je poznato da je izuzetno teško mjeriti u  osnovnoškolskom obrazovanju.

Sustav ima za cilj podržati inkluzivnije pristupe poučavanju, dok  u potpunosti poštuje standarde zaštite podataka Europske unije. ALPER-EU će također pružiti  strukturirani program obuke za učitelje, kombinirajući online module s radionicama uživo.  Učitelji iz Grčke, Malte, Hrvatske, Litve i Portugala će isprobati agilnu metodologiju, testirati alat  za angažman i doprinijeti evaluaciji utjecaja kurikuluma. Dok Europa nastoji ojačati digitalne  vještine od vrlo rane dobi, ALPER-EU projekt predstavlja hrabar korak prema učionicama koje  odražavaju timski rad, kreativnost i tehnološke inovacije iz stvarnog svijeta. S pokretanjem  projekta, konzorcij započinje rad na onome što se nada da će postati novi europski model za  obrazovanje programiranja na razini osnovne škole.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari