ZAHTJEVNA IZGRADNJA 3 KILOMETRA

Galerija | PROVOZALI SMO SE: Promet novom cestom D 403 već za 30 dana. Butković: Nijedan grad na Mediteranu nije ovako dobro riješio cestovnu povezanost

Još je otprilike mjesec dana ostalo do puštanja u promet novoizgrađene prometnice D 403 koja povezuje čvor Škurinje riječke obilaznice s budućim Kontejnerskim terminalom Rijeka Gateway na Zagrebačkoj obali

Danas su prometnicu obiŠli ministar ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković sa suradnicima,  Josip Škorić, predsjednika Uprave Hrvatskih cesta, riječki gradonačelnik Marko Filipović, zamjenik župana Petar Mamula, ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa, Duško Grabovac, predsjednik Uprave Luka Rijeka i drugi predstavnici Hrvatskih cesta.

Kolona vozila krenula je cestom dugom oko 3 kilometra od čvora Škurinje prema tunelu Podmurvice te vijaduktiima Mlaka i Pioppi gdje je održana konferencija za medije.

Radovi na najskupljoj cesti u Hrvatskoj – vrijednoj više od 70 milijuna eura – su pri kraju. “Što se prstena oko Rijeke tiče, treba izgraditi još 800 metara ceste od terminala prema Žabici i tada ćemo imati spoj s obilaznice do terminala na cestu D 404.”, istaknuo je ministar Butković dodajući kako “nijedan grad na Mediteranu nije ovako dobro riješio probleme cestovne infrastrukture”.

Ministar Butković je pohvalio Rijeku i njena prometna rješenja, a najavio je i nova ulaganja u cestogradnju. “Već u ponedjeljak nas očekuje i proboj druge cijevi tunela Učka, ali i početak radova na dionici Učka – Matulji”, rekao je vidno zadovoljni Butković.

Od Škurinja do vijadukta Piopi za par minuta

S čvora Škurinje, kolona vozila s predstavnicima medija se kroz gotovo 1,3 kilometara dug tunel Podmurvice za nekoliko minuta spustila do vijadukata Piopi gdje je održana konferencija za medije. Tijekom vožnje bilo je vidljivo da su svi kapitalni objekti opremljeni potrebnim instalacijama te infrastrukturom, a na pojedinim mjestima je još dovršava asfaltni sloj i montira završna oprema rubnika.

Cesta D403 čija je vrijednost oko 70 milijuna Eura trebala bi biti puštena u promet sredinom listopada.

Potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u svom obraćanju je zahvalio Gradu Rijeci i županiji na izuzetno dobroj suradnji na ovom projektu.

“Imali smo velikih problema prije nekoliko godina, budući da se tada nisu mogla osigurati sredstva za ovu cestu koja je prvenstveno vezana na realizaciju kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, a koji bi trebao početi raditi 2025.g., što bez ove ceste nije moguće.

Njena je važnost i u tome što ima spoj na Zvonimirovu ulicu, tako da će promet ovim dijelom grada sada biti puno protočniji. Ono što nam je na tzv „riječkom prstenu“ ostalo za izgraditi je 800 m ceste prema Žabici, o čemu se razgovara s Gradom. Izgradnjom ceste D404, dovršenjem ceste D403 i spojem na Žabicu, nema grada na Mediteranu, ali i šire koji je u cestovnoj infrastrukturi tako dobro i pametno riješio svoje prometne probleme kao Rijeka”.

Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Butković je zahvalio Hrvatskim cestama koje su vodile ovaj projekt za kojeg je Hrvatska iz iz Europskog fonda za regionalni razvoj dobila 85% bespovratnih sredstava.

Butković: Dodatno zaduženje za izgradnju autocesta Križišće – Žuta lokva i Doli – Dubrovnik

“Vlada je donijela odluku da se krene u refinanciranje preostala tri velika kredita Hrvatskih autocesta i dodatno zaduži u iznosu od 600 mil. eura, kako bi se u cijelosti mogao izgraditi Jadransko-jonski koridor kroz Hrvatsku, odnosno autocesta Križišće – Žuta lokva i Doli – Dubrovnik. S tih 1.3 milijarde eura kompletno je zatvorena i osigurana financijska konstrukcija i sada je sve stvar dinamike realizacije. Natječaji će biti raspisani do kraja godine, a dio projektne dokumentacije za prvu dionicu Križišće – Selce je spreman. Premda nije izravno povezano s time, u ponedjeljak se očekuje probijanje druge cijevi tunela Učka i početak radova na posljednjoj dionici Istarskog ipsilona Učka – Matulji, za što su također osigurana financijska sredstva”, kazao je Butković

Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta je naglasio kako su radovi na cesti D403 u završnoj fazi.

“Tehnički pregledi su već započeli i očekujemo završetak radova polovinom listopada, što je nešto malo duže od planiranih i ugovorenih rokova. Uzrok tome je Covid kriza, izbijanje rata u Ukrajini i poskupljenje materijala pa je ovaj prolongirani rok od 6 mjeseci apsolutno prihvatljiv”, rekao je Škorić.

Filipović: Vesele me sve ove investicije jer o njima se previše pričalo, a malo radilo

Gradonačelnik Grada Rijeke Marko Filipović je kazao kako je riječ o velikoj investiciji potpomognutoj europskim sredstvima koja se realizira praktički u centru Rijeke i zapadnog dijela grada.

“Spoj Zagrebačke obale, Baračeve ulice te Zvonimirove ulice s čvorom Škurinje i mrežom autocesta značajno će rasteretiti promet u Rijeci. Nakon otvaranja ove ceste slijede radovi na čvoru Škurinje, na dva rotora na spoju Osječke ulice i same ceste D403 s riječkom zaobilaznicom. Za najkasnije pola mjeseca trebali bi početi i radovi na čvoru Orehovica, za što je s izvođačem radova već sklopljen ugovor. Projektira se i čvor Kozala, širi čvor prema Opatiji tako da se kroz dvije – tri godine može očekivati zaokruženje tog prstena oko grada Rijeke, o kojem je govorio ministar Butković.

Preostaje nam izgraditi tih 850 metara do Žabice. Očekujem od privatnog partnera da pristupi radovima. Predali su sve projekte na izdavanje građevinske dozvole i Žabica bi trebala biti dovršena do 2025.g.. Do tada se trebao pronaći modalitet i način financiranja, kako projektne dokumentacije tako i projekta da se cestom D403 dođe i do Žabice, a onda praktički rekonstruira trg Žabica, kad autobusni kolodvor bude preseljen i kada se promet Rivom uspostavi dvosmjerno, a Adamićeva ulica prepusti javnom gradskom prijevozu.

Sve to donosi velike prometne promjene u samom centru grada. To potencijalno otvara i cijelo područje Metropolisa, od kojeg je jedan dio u koncesiji od strane koncesionara terminala Zagrebačke obale. Očekujemo od Luke i Lučke uprave da se taj kompleks Metropolisa izuzme iz lučkog područja i da koncesionar Luka Rijeka taj neiskorišteni prostor stavi u javnu funkciju sukladno Generalnom urbanističkom planu.

Drago mi je da je Rijeka prepoznata kao glavna hrvatska luka, što je u povijesti i bila. Tu su i europska sredstva koja su uz pametan pristup urbanističkom planiranju sve ovo i omogućila. Veseli me da su sve ove investicije ugledale svjetlo dana jer o njima se definitivno previše pričalo, a malo radilo.”.

Photo: Goran Kovacic/PIXSELL

Filipović se na kraju zahvalio Hrvatskim cestama, HAC-u, ministarstvu i potpredsjedniku Vlade ministru Butkoviću na kvalitetnoj i dobroj suradnji za koju vjeruje da će se nastaviti i u narednom periodu.

Zamjenik župana Petar Mamula je kazao kako je ova cesta nešto što je Rijeci i riječkoj luci te gospodarstvu Primorsko-goranske županije i Hrvatske trebalo jer će dobar dio prometa iz riječke luke ići preko nje te dodao kako vjeruje da će veliki dio Europe osjetiti učinke ove ceste.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari