PILOT PROJEKT

Prva riječka hrvatska gimnazija prva u Hrvatskoj krenula s prijedlogom građanskog odgoja u srednjim školama!

Idi na originalni članak

U Pomorskom i povijesnom muzeju Hrvatskog primorja predstavljen je Prijedlog kurikuluma građanskog odgoja i obrazovanja u srednjoj školi. Riječ je o predmetu “Škola i zajednica” koji se provodi u Prvoj riječkoj hrvatskoj gimnaziji kao pilot projekt po prvi put u Republici Hrvatskoj.

Oglas

Resorna pročelnica Stilin pojasnila je da projekt slijedi onaj građanskog odgoja Grada Rijeke za osnovne škole s namjerom da postane izborni predmet u svim školama u RH.

“Grad Rijeka je prvi krenuo s uvođenjem građanskog odgoja u osnovnim školama, a Primorsko-goranska županija kreće sa srednjoškolcima. Pilot projekt je jako dobro prihvaćen, a vjerujem da će i ostali ravnatelji prihvatiti prijedlog do konačnog uvrštavanja u izborni predmet”, rekla je pročelnica.

Predmet “Škola i zajednica” namijenjen je učenicima drugih i trećih razreda srednje škole. Formiran je tako da učenici samostalno odabiru problem koji zamijete u svojoj lokalnoj sredini. Istražuju ga te potom predlažu rješenja. Održava se dva sata tjedno, 70 sati godišnje, a često ga predaje više nastavnika u suradnji s raznim dionicima u društvu, npr. nevladinim sektorom i novinarima.

VIDEO DANA:

“Cilj je da mlada osoba bude svjesna svoje aktivne uloge u zajednici i da je nužno povezati se za dobrobit drugih. Radi se o drugačijem pogledu na građanski odgoj i školu kao takvu. Ne polazi se od ex cathedra, a učenici mogu samostalno odrediti problem koji ih brine” pojasnio je ravnatelj lnstituta za društvena istraživanja u Zagrebu dr. sc. Boris Jokić i dodao kako učenici PRHG trenutno pronalaze rješenja za nedostatak zelenih površina u gradu Rijeci.

Rektorica Sveučilišta u Rijeci Snježana Prijić-Samaržija izrazila je ponos na ovu inicijativu Sveučilišta u Rijeci. “Mi smo krenuli i pozvali kolege iz instituta, civilnoga društva i okupili tim izvrsnih stručnjaka. Naša lokalna demokratska misija je da jačamo snažne demokratske kompetencije svih, a pogotovo mladih”, rekla je.

Profesorica PSHG Filozofije logike i etike i članica Radne skupine Laura Angelovski vrlo je zadovoljna s rezultatima. “Pilot projekt se pokazao izvrsnim, učenici su vrlo zadovoljni. Nije im uobičajena nastava i uči se jako puno. Ideja je zapravo da nauče što znači biti aktivan građanin. Nije toliki naglasak na sam sadržaj nego kako prepoznati probleme u zajednici koji se njih tiču, kako istražiti problem i kako djelovati”, zaključila je.

Exit mobile version