Riječani “navalili” na otvorenje izložbe riječkog umjetnika Davida Maljkovića “S kolekcijom”!

Idi na originalni članak

Večer uoči velikog otvorenja Rijeke Europske prijestolnice kulture, 31. siječnja u Muzeju moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci otvorena je izložba „S kolekcijom“ vizualnog umjetnika Davida Maljkovića. Prva je to izložba kojom Rijeka započinje svoju veliku kulturnu godinu.

Oglas

„S kolekcijom“ je izložbeni format otvorenog tipa koji se gradi kroz niz suradnji, u nekoliko vremenskih sekvenci i na više lokacija, a njenu jezgru čini autorova markantna prostorno-specifična intervencija. Ona na atipičan način predstavlja MMSU-ovu kolekciju koja od osnutka Muzeja 1948. godine nikada nije zadobila prezentaciju kroz stalni postav, ponajprije zbog ograničenih prostornih resursa. Muzej ni danas nema stalni izložbeni postav pa kroz ovu autorovu prostornu rekonfiguraciju muzejska kolekcija postaje prisutna, dobiva novu pojavnost, a i sami radovi iz kolekcije postaju više od običnih artefakata – dobivaju novo značenje, novu aktualnost i društvenu relevantnost. 

Prilikom gradnje odnosa s muzejskom kolekcijom, Maljković je primijenio svoje uvriježene umjetničke metode – kolažistički pristup, korištenje postava i postojećih artefakata kao materijala, poigrao se s načinima gledanja i izložbom kao zaokruženim doživljajnim iskustvom.

Otvorenju izložbe uz Davida Maljkovića prisustvovali su i brojni partneri s kojima već jest ili će kroz naredna tri mjeseca autor ostvariti suradnju u sklopu izložbe. Svečanom djelu otvorenja nazočili su i riječki gradonačelnik Vojko Obersnel i direktorica Rijeke 2020, Emina Višnić.

Osim što je izložio MMSU-ovu kolekciju, autor je interakciju s njom omogućio i otvorio za troje autora mlađe generacije. Dora Budor svoju je intervenciju naslovljenu „There’s something terrible about reality and I do not know what it is. No one will tell me“ već izvela na fasadi zgrade MMSU-a koja je u sklopu projekta ofarbana u crvenu boju. Riječ je o nastavku rada koji je ova mlada umjetnica izvela u sklopu izložbe Casa Tomada u Mexico Cityju 2018. godine. Projekt još jednog mladog umjetnika koji je dionik ove izložbe, također je već započeo. Riječ je o Muzeju kristalne lubanje Nike Mihaljevića. Potaknut fenomenom mitomanske pop-kulturne eksploatacije asteških kristalnih lubanja, „Muzejom kristalne lubanje“, Mihaljević proučava tranziciju mitoloških narativa u popularnu kulturu i digitalnih obrata u muzealno. 

Tijekom dinamična tri mjeseca trajanja izložbe S kolekcijom, u izložbenom prostoru MMSU-a uspostavit će se i djelovat će različiti prostori društvenosti. To je već krenulo i samim otvorenjem izložbe koje je pratio community internet radio Radio Roža, privremeni MMSU-ov „podstanar“ u nadolazećim mjesecima. Također, za vrijeme trajanja izložbe u izložbeni prostor smjestio se i muzejski bar „Kod Čarlija“ koji vodi Damir Čargonja Čarli.

U sklopu izložbe, krajem ožujka 2020. godine vizualna umjetnica Nora Turato kroz svoju će specifičnu praksu interpretirati fenomen građanske kolekcije. Učinit će to kroz zbirku Ivane Brlić Mažuranić u Vili Ružić, a u suradnji sa skrbnikom zbirke, Theodorom de Canzianijem.

Tijekom izložbe MMSU će ugostiti i večeru s Klasom Grdićem, Igorom Rukavinom, Žarkom Violićem, Branko Cerovcem i Damirom Čargonjom Čarlijem, pripadnicima riječke umjetničke scene koji su bili značajni za Maljkovićevo umjetničko formiranje tijekom devedesetih godina u Rijeci.

Sastavni dio izložbe čini i suradnja s nizozemskim poslijediplomskim programom iz grafičkog dizajna i vizualnih komunikacija Werkplaats Typografie – WT čiji su studenti izradili njen vizualni identitet. Oni će krajem ožujka u Rijeci sudjelovati i na radionici koja će okupiti polaznike WHW Akademije te nekoliko diplomanata i studenata riječke Akademije primijenjenih umjetnosti pod mentorstvom Petre Mrše. Njihovi će radovi, motivirani MMSU-ovom kolekcijom, postati i integralnim dijelom izložbe „S kolekcijom“.

David Maljković rođen je 1973. u Rijeci. Živi i radi u Zagrebu. Njegove recentnije samostalne izložbe uključuju The Renaissance Society u Chicagu, Palais de Tokyo u Parizu, Kunstmuseum u Sankt Gallenu, BALTIC Centre for Contemporary Art u Gatesheadu, Kunsthalle u Baselu, Van Abbenmuseum u Eindhovenu, Secession u Beču. Izlagao je na 11. Gwangju bijenalu, 56. Venecijanskom bijenalu, 29. Bijenalu u Sao Paolu, 11. i 9. Istanbulskom bijenalu i dr., a radovi su mu dio kolekcija brojnih svjetskih muzeja, među ostalim Centra G. Pompidou u Parizu, MUMOK-a u Beču, Museo Reina Sofia u Madridu, MoMA-e u New Yorku, Stedelijk muzeja u Amsterdamu, Tate kolekcije u Londonu.

Exit mobile version