
Grad Rijeka tijekom Adventa planira uvesti sat besplatnog parkiranja na frekventnim lokacijama oko tržnice, kao i besplatni adventski autobus koji će povezivati Jadranski trg i Trsat. Iako će ove mjere olakšati promet u blagdanskom razdoblju, rješavaju tek manji dio problema na gradskim prometnicama, što je bilo jasno istaknuto na nedavnoj konferenciji za novinare čelnika gradske uprave i poduzeća Rijeka Plus.
Građani već dugo upozoravaju na velike gužve i neusklađenost semafora s prometnom frekvencijom u središtu grada. Grad Rijeka je od kolovoza u procesu testiranja projekta Zeleni val, koji je službeno pokrenut krajem studenog i pokazuje prve rezultate. Ipak, zastarjeli signalizacijski sustav zahtijeva dodatna ulaganja.
Gradonačelnica Iva Rinčić objasnila je da je projekt pokrenut na potezu od Rive i Žabice do Hotela Kontinental. Sinkronizacija semafora omogućila je sigurniji, brži i predvidljiviji protok prometa. Projekt se trenutno provodi na osam raskrižja, a na tim lokacijama postavljene su i analitičke kamere koje prate promet.
Direktor Rijeka Plusa, Vlado Mezak, naglasio je da, iako se projekt pokazuje obećavajućim, mnogi semafori još uvijek potječu iz 1996. godine i njihovo upravljanje nije jednostavno. Dugoročni cilj je zamjena starih semafora modernijom signalizacijom koja bi bila umrežena s gradskim prometnim centrom, čime bi se promet mogao koordinirati i upravljati znatno učinkovitije. Trenutno se semafori i dalje uštimavaju ručno.
Uz zastarjelu infrastrukturu, promet u Rijeci proteklih mjeseci dodatno je otežan zbog vremenskih neprilika. Posebno obilne kiše u rujnu i listopadu pokazale su potrebu za unapređenjem sustava prevencije. Kao odgovor na to, osnovan je tim za krizna stanja koji će objedinjavati i koordinirati djelovanje ključnih gradskih i komunalnih službi.
Primarni cilj tima je učinkovitija prevencija i reakcija u izvanrednim situacijama, uključujući i odluke o zatvaranju prometnica ili brzu sanaciju nastalih šteta. Dugoročno, tim će raditi na mjerama koje smanjuju učestalost i posljedice urbanih poplava, uključujući jačanje sustava odvodnje, izgradnju retencija i izradu karata rizika od poplava, uz veću uključenost akademske zajednice.






