Prometni trakovi u kružnom toku bit će međusobno odvojeni nadvišenim rubnicima, a projekt je danas podržao Županijski savjet za sigurnost prometa.
Zbog nesnalaženja vozača, na raskrižju na Rujevici se dogodi i po nekoliko prometnih nesreća tjedno, istaknuo je predsjednik savjeta Boris Skeledžić koji očekuje da će preinaka u turbo rotor povećati propusnu moć, ali i sigurnost vožnje na Rujevici. Tijekom 2017. na kružnom je raskršću na Rujevici zabilježeno 19 prometnih nesreća, a jedna je osoba smrtno stradala. U 2018. bilo je novih 19 prometnih nesreća s materijalnom štetom, najviše zbog nepropisnog prestrojavanja, prenosi HRT-Radio Rijeka.
Turbo kružna rasršća prvi su se put primijenila krajem prošlog stoljeća u Nizozemskoj, a od običnih se razlikuju po tome što su prometni trakovi kružnog kolnika međusobno odvojeni nadvišenim rubnjacima. Vozači na vrijeme moraju odabrati prometni trak jer se on u rotoru više ne može promijeniti. Posebnu pozornost treba posvetititi prometnoj signalizaciji i opremi, a vozače se prisiljava da pažljivije voze, uz brzinu od 35 do 37 kilometara na sat.
U idućoj se godini, nakon izgradnje ceste od čvora Štefani do Marišćine, očekuje i povećanje teretnog prometa, a izlaz na zaobilaznicu vodi upravo preko kružnog toka na Rujevici. Stoga je primjena turbo raskršća, kojeg je projektirao Građevinski fakultet u Rijeci, sa stajališta sigurnosti bolje rješenje u odnosu na dvotračno kružno raskršće, rečeno je na sjednici savjeta, prenosi HRT-Radio Rijeka
Upozoreno je i na poražavajuću nekulturu vozača koju je zabilježio multifunkcionalni semafor postavljen na riječkom Istočnom izlazu. U probnom radu uređaja koji istovremeno registrira prolazak kroz crveno i prebrzu vožnju, tijekom samo nešto više od mjesec dana primorsko-goranska policija je zabilježila više od 400 prekršaja prolazaka kroz crveno svjetlo na semaforu i više od tisuću prekoračenja brzine.
“Vozače nije stigla kazna jer je riječ o pilot-projektu koji nam je dokazao da je takav nadzor potreban. Zato smo zatražili, putem Nacionalnog programa sigurnosti cestovnog prometa, da taj uređaj ostane u stalnoj upotrebi na prometnicama”, rekao je predsjednik Županijskog savjeta za sigurnost prometa Boris Skeledžić.
Čuli su se i planovi radova Županijske uprave za ceste u idućoj godini. Najveći su infrastrukturni projekti u riječkoj aglomeraciji cesta prema Ronjgima, dvogodišnji zahvat vrijedan oko 4,5 milijuna kuna, zatim cesta prema Žegotima vrijedna oko tri milijuna kuna, rotor u Puntu vrijedan oko 3,5 milijuna kuna, a u planu je i rotor u trgovačkoj zoni u Malinskoj. U Novom Vinodolskom će se urediti raskršće pokraj Lidla, a nastavit će se i proširenje ceste prema Platku, najavio je direktor ŽUC-a Georg Žeželić.
Izvijestio je i kako je u tijeku imovinsko-pravna priprema za otkup oko milijun kuna vrijednog zemljišta za nastavak gradnje ceste u Kuželju u Gorskom kotaru, a obnavljat će se i cesta na ulazu u Vrbovsko te postaviti novi sloj asfalta u industrijskoj zoni na Kukuljanovu. No, proračun ŽUC-a se stalno smanjuje i nedostatan je za potrebno održavanje, opetovano je istaknuo Žeželić, prenosi HRT-Radio Rijeka.