
U susret Danu darovitih učenika, koji se od 2011. godine obilježava u ožujku, stručne suradnice i učiteljice riječkih osnovnih škola koje provode programe za darovite učenike organizirale su interdisciplinarni stručni skup „Kako da dar ne postane nemar: Podrška učiteljima u radu s darovitima.“
Darovita djeca imaju posebne obrazovne potrebe koje zahtijevaju posebnu prilagodbu redovnih školskih programa koji zahtijevaju interdisciplinarni pristup učitelja, stručnih suradnika i stručnjaka u zajednici. Obaveza škole je omogućiti adekvatne načine rada i sadržaje kako bi daroviti učenici razvijali svoje potencijale no učitelji često napominju manjak edukacije i sustavne podrške.
Naglasak na razvijanju učiteljskih kompetencija
Skup je organiziran s ciljem poticanja na sustavnu brigu o darovitim učenicima te osnaživanja kapaciteta odgojno-obrazovnih djelatnika kroz razmjenu znanja i iskustava stečenih dugogodišnjim radom s darovitima. Naglasak je stavljen na razvijanje učiteljskih kompetencija, kao i inspiriranje i motiviranje učitelja za korištenje inovativnih pristupe u radu te umrežavanje sudionika kroz interdisciplinarnu mrežu podrške.

Sudionike skupa uvodno je pozdravila zamjenica gradonačelnika Rijeke Sandra Krpan, izrazivši zadovoljstvo održavanjem interdisciplinarnog skupa koji okuplja oko zajedničkog cilja, a to je kako podržati, prepoznati i potaknuti talentirane učenike koji predstavljaju budućnost našeg grada i društva.
Krpan: Grad Rijeka s ponosom već desetljećima ulaže u obrazovanje i razvoj darovitih učenika
„Grad Rijeka s ponosom već desetljećima ulaže u obrazovanje i razvoj darovitih učenika, stvarajući okruženje u kojem mladi mogu razvijati svoje talente, istraživati nove mogućnosti i ostvarivati vrhunske rezultate. Kroz unaprijeđeni sustav stipendiranja, programe obrazovnog nadstandarda i potporu kreativnim i inovativnim inicijativama, nastojimo osigurati da svaki daroviti učenik dobije priliku za učenje, rast i napredak.
Svjesni smo koliko je važno ulagati u mlade jer upravo oni oblikuju budućnost našeg grada. Povećane stipendije, proširen broj korisnika, kao i podrška programima poput E-matematičke učionice i Likovnog istraživačkog ateljea, samo su neki od koraka koje poduzimamo kako bismo mladim talentima osigurali što bolje uvjete za razvoj. Osim toga, kroz sufinanciranje sudjelovanja na prestižnim manifestacijama poput LiDraNa i Novigradskog proljeća, omogućavamo učenicima da svoje vještine i znanja predstave široj publici i steknu nova iskustva.

Pritom ne smijemo zaboraviti ni one koji su često iza kulisa – učitelje, profesore, mentore i roditelje, koji svojim trudom, posvećenošću i podrškom igraju ključnu ulogu u usmjeravanju darovitih učenika. Vaša predanost i motivacija inspiracija su svima nama i zaslužuju posebno priznanje. Također, važno je spomenuti i neizostavnu ulogu Doma mladih, koja već desetljećima kroz raznovrsne radionice i programe pomaže u otkrivanju i razvijanju talenata naših učenika“, istaknula je Krpan, naglasivši kako vjeruje kako će i na ovom skupu biti ispričane mnoge inspirativne priče, vidjeti sjajne primjere uspjeha i razmijeniti iskustva koja će svima pružiti dodatnu motivaciju za nastavak ulaganja u mlade.
Stručni skup osmišljen kroz tri ključna segmenta
Uvodu u temu skupa dala je psihologica Osnovne škole Gornja Vežica Tanja Tuhtan Maras.
Stručni skup osmišljen je kroz tri ključna segmenta: predavanja, panela i radionice. Predavačice Aleksandra Smolić iz OŠ Srdoči i Josipa Gračanin iz OŠ Ivana Zajca predstavile su primjenu smjernica Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih u svakodnevnom radu s darovitima te prednosti eTwinning platforme u razvoju darovitih učenika.
Na panelu „Školski sustav i darovitost: mogućnosti, prilagodbe/izazovi i budućnost“, koji je moderirala stručna suradnica Centra za pružanje usluga u zajednici Tić Nana Gulić, sudjelovalo je šest učitelja i stručnih suradnika koje su predstavili primjere dobre prakse škola Gornja Vežica, Milan Brozović, Škurinje i Kantrida. Na kraju, održana radionica radionici koju su organizirale socijalna pedagoginja Osnovne škole Zamet Sanda Šoić i učiteljica razredne nastave u Osnovnoj školi San Nicolo Melita Adany. Na interaktivnoj radionici sudionici su dobili praktične materijale i aktivnosti koje mogu koristiti u radu s darovitima.