Predstava “The Blind Poet“/ “Slijepi pjesnik” vizualno je atraktivna i emocionalna predstava koja je dio predprograma Rijeka EPK 2020 a prate ju titlovi na hrvatskom jeziku
Svjetski glasovita kazališna skupina Needcompany stiže u nedjelju 24. ožujka, u 19 i 30 sati, u HNK Ivana pl. Zajca, sa svojom nagrađivanom predstavom “The Blind Poet“/ “Slijepi pjesnik” Jana Lauwersa.
Ovu višejezičnu, vizualno atraktivnu i emocionalnu predstavu koja je dio predprograma Rijeka EPK 2020 prate titlovi na hrvatskom jeziku, a po završetku predstave će u foyeru kazališta biti upriličen susret i razgovor publike s ovim vrhunskim umjetnicima impresivnih karijera.
“The blind poet” / „Slijepi pjesnik“ predstava je autora, redatelja, scenografa i jednog od izvođača Jana Lauwersa, nastala u suradnji sa skladateljem Maartenom Seghersom, a premijerno je izvedena 2015. godine u sklopu Kunstenfestivaldesarts.
Autor gradi dramu istražujući obiteljska stabla izvođača na sceni, članova Needcompany ansambla. Pregledom sedam zanimljivih obiteljskih stabala nastaje priča čija napetost proizlazi iz različitih jezika kojima umjetnici govore, nacionalnosti kojima pripadaju te kulturnih miljea iz kojih potječu.
Naime, nakon uspjeha predstave „Isabella’s room“ / „Isabellina soba“ o vlastitoj obiteljskoj povijesti , a koja je oduševila Zagreb prigodom gostovanja na Festivalu svjetskog kazališta, Jan Lauwers se u „Slijepom pjesniku“ bavi precima odnosno obiteljskom poviješću svih članova Needcompany.
Djelo je inspirirano poezijom Ala al-Ma’arra, arapskog slijepog pjesnika koji je djelovao između 10. i 11. stoljeća, te Wallada bint al-Mustakfija, andaluzijskog pjesnika iz 11. stoljeća koji su svjedočili manje poznatu povijest, vrijeme kada su žene bile na pozicijama moći, ateizam uobičajena pojava, Pariz tek provincija, a nepismeni Karlo Veliki bio slavan.
„Zašto nam povijest uvijek laže i zavarava nas? Povijest pišu pobjednici. Muškarci. Nekoliko njih koji usmjeravaju mase što činiti“, tvrdi Jan Lauwers te „Slijepim pjesnikom“ postavlja pitanje: „Koliko je povijest koju poznamo određena lažima, slučajnim susretima i usputnim događajima?“
Predstava je oduševila kritiku gdje god je bila izvedena, a kritičarska su pera zapisala: “Slijepi pjesnik” portret je umjetničke skupine koja, baš kao bliska obitelj, dijeli uspone i padove putujući svjetskim pozornicama. Istovremeno to djelo oštro kritizira uskogrudnost suvremene Europe.
Ali prije svega, to su dva sata fantastičnog, stimulativnog, dirljivog, zabavnog i tragičnog teatra“ (Pieter T’Jonck , De Morgen); „Kao nevjerojatan producent i talentirani redatelj, Lauwers radi na dekonstrukciji klasičnog scenskog kazališta na vrlo autentičan i provokativan način zbog čega nastaje veoma osobna i emocionalna predstava pred kojom publika ne može ostati ravnodušna“ (Carlos Pacheco, La nacion); „U “Slijepom pjesniku” na vidjelo jasno izlazi Lauwersovo redateljsko umijeće. Sve na sceni gotovo kao da nastaje ni iz čega, prirodno, organski i tečno“ (Karel Vanhaesebrouck, Etcetera).
Needcompany međunarodna je, višejezična i multidisciplinarna umjetnička skupina koju su osnovali Jan Lauwers i Grace Ellen Barkey 1986. godine u Bruxellesu. Maarten Seghers pridružuje se družini 2001. godine te su oni otada srž i umjetničko vodstvo skupine.
Opus Needcompany obuhvaća različita područja umjetničkog djelovanja, među kojima su kazalište, ples, izvedbene umjetnosti, vizualne umjetnosti, književnost. Njihov je rad svjetski prepoznat i priznat, a njihovi su uradci prikazivani na najpoznatijim svjetskim lokacijama, festivalima, muzejima i kazalištima.
Jan Lauwers: umjetnik je čije se stvaralaštvo proteže na gotovo svaki medij. U proteklih je tridesetak godina svoju reputaciju gradio uglavnom kroz rad s Needcompany. Za svoj je umjetnički rad osvojio niz prestižnih europskih i svjetskih nagrada među kojima je i veliki Zlatni lav za životno djelo Venecijanskog bijenala.
Grace Ellen Barkey umjetnica je, koreografkinja i performerica koja od 1992. uspješno gradi međunarodnu karijeru vlastitim scenskim kreacijama u spoju kazališta, plesa i vizualnih umjetnosti. Glazbena dramaturgija srž je njezina rada, a koristila je djela Gustava Mahlera, ali i sastava Sonic Youth.