U PETAK PRVA PREMIJERA SEZONE U „ZAJCU“ „Majstor i Margarita“ zove na ponovno iščitavanje propitkujući odnose istine, hrabrosti, snage i zdravog razuma

Idi na originalni članak

O romanu „mastodontu” punom simbola i značenja nadahnuto je govorio autor adaptacije i dramaturg predstave Dino Pešut

Oglas

Prva premijera sezone 16/17, predstava Majstor i Margarita redateljice Selme Spahić, u adaptaciji i dramaturgiji Dina Pešuta, prema romanu Mihaila Bulgakova koja će biti odigrana u petak 16. rujna u 19:30 sati u HNK Ivana pl. Zajca, najavljena je na konferenciji za novinare.

V.d. intendanta Marin Blažević istaknuo je kako će ovu sezona Hrvatske drame obilježiti angažmani redatelja mlađe generacije iz regije, počevši upravo sa Selmom Spahić. Za nju je v.d. ravnateljice Hrvatske drame Jelena Kovačić rekla kako je jedna od najaktivnijih i najboljih redateljica, a ujedno i umjetnička direktorica sarajevskog festivala MESS.

Mladi Dino Pešut jedan je od najnagrađivanijih pisaca koji se uhvatio u koštac s velikim Bulgakovljevim djelom. Kovačić kaže kako djelo zove na ponovno iščitavanje, postavljajući, posebno danas, aktualno i važno pitanje istine – odnosa istine, hrabrosti, snage i zdravog razuma.

Redateljica Selma Spahić kaže kako je rok diktirao izvršenje teškog zadatka utječući i na pristup materijalu, pa je tako primjerice izbačen kontekst Rusije u vrijeme Staljina, a kontekst Poncija Pilata i Ješue, odnosno Isusa, te Margarite stavljen je u današnjicu. Bilo joj je važno prikazati ljude iz manjih zajednica koji se usuđuju postaviti pitanja, izgovoriti ono što svi misle, a nitko se ne usudi reći. Kao feministici, posebno joj je bilo zanimljivo „dopuštenje” jednoj ženi biti Mesijom. „To je jedna šašava, eklektična predstava puna iznenađenja iz scene u scenu.”

O romanu „mastodontu” punom simbola i značenja nadahnuto je govorio autor adaptacije i dramaturg predstave Dino Pešut prisjećajući se probiranja i svladavanja u blokovima što je istina i u kojoj je korelaciji s kukavičlukom. Kako kaže Pešut, tri su različite razine, odnos Poncija Pilata i Ješue kroz istinu, kukavičluk i krivnju, zatim Bulgakovljeva građanska sfera, te iskupljenje svijeta i tijekovi istine. Za predstavu kaže kako je impresivno raznolika, iznenađujuća i kako otkriva svjetove.

U ostatku autorske ekipe su još i scenografkinja Aleksandra Ana Buković, kostimografkinja Darinka Mihajlović, suradnica za pokret Mila Čuljak i skladatelj Draško Adžić čija je originalna glazba snimljena u tonskom studiju HNK Ivana pl. Zajca s gudačima orkestra Opere.

U predstavi igraju glumci ansambla Hrvatske drame Anastazija Balaž, Dean Krivačić, Jelena Lopatić, Jerko Marčić, Jasmin Mekić, Nikola Nedić, Damir Orlić te glumica gošća, Nataša Kopeč. Ona je govorila o svojoj ulozi Margarite, o velikom zadatku kojeg je nastojala konkretizirati, naglasivši da se radi o instinktivnom liku brze inteligencije. Margarita, kazala je, postupa prema osjećajima, emotivna je i empatična žena koja preuzima odgovornost i za druge i za sebe, netko tko prestaje (ne)sreću pripisivati bogovima.

Reprize predstave su 17, 19, 20. i 21. rujna u 19:30 na pozornici HNK Ivana pl. Zajca.

Najavljena suradnja s Udrugom osoba sa sindromom Down – Rijeka 21

U drugom je dijelu konferencije najavljena suradnja s Udrugom osoba sa sindromom Down – Rijeka 21. U rad biljeterske službe HNK Ivana pl. Zajca ubuduće će biti uključeno i troje članova Udruge, Leo, Goran i Isabella.

Nataša Antulov, dramaturginja Hrvatske drame, ispričala je kako je došlo do ideje i suradnje – od uzbudljivog rada na prošlogodišnjoj kazališnoj radionici s djecom s poteškoćama u razvoju, pa tako i s članovima Udruge, što se sada razvilo u nešto što jest zadaća javnih ustanova, temelj dobrog življenja i građanskog prijateljstva.

Marin Blažević rekao je kako se ovim činom želi naše sugrađane uključiti u rad Kazališta, uz apel da i druge institucije omoguće osobama s Down sindromom ostvarivati temeljno pravo iz Ustava RH – pravo na rad.

Irena Galogaža je u ime Udruge naglasila kako nemaju dovoljno riječi za zahvalu prvom kazalištu u Hrvatskoj što je otvorilo vrata djeci koja će se s punim srcem uključiti u rad riječkog Kazališta.

Exit mobile version