Pozivamo građane koji su ishodovali novu elektroničku osobnu iskaznicu da aktiviraju MobileID te si na taj način olakšaju i pojednostave korištenje usluga iz sustava e-Građani, stoji u priopćenju policije.
U Policijskoj upravi primorsko-goranskoj danas je predstavljen Projekt uvođenja digitalne osobne iskaznice. U predstavljanju Projekta sudjelovale su predstavnica AKD-a, Ines Papeš i načelnica Sektora za imigraciju, državljanstvo i upravne poslove, Nina Gregović.
Riječ je o projektu koji se provodi u suradnji Ministarstva unutarnjih poslova i Agencije za komercijalnu djelatnost (AKD), s ciljem poticanja što većeg broja građana na aktivaciju i korištenje nacionalnog identifikacijskog osobnog dokumenta kako je definirano Zakonom o osobnoj iskaznici. Projekt digitalne osobne iskaznice financira Europska unija iz fonda NextGeneration EU.
Prezentacija je održana u sjedištu Policijske uprave u Rijeci, u prostoru spomenutog Sektora gdje je na ulazu u salu za stranke postavljen tzv. aktivacijski kiosk, odnosno uređaj (platforma) za aktiviranje eOsobne i putem kojeg je uz sudjelovanje zainteresiranih građana objašnjen postupak aktiviranja elektroničke osobne iskaznice i izrade mobilnog digitalnog identiteta (MobileID).
Za ovaj postupak potrebna je osobna iskaznica s čipom, omotnica s PIN-om i mobitel, a kako bi aktivirali eOsobnu i zatražili mobilni identitet, potrebno je instalirati te aktivirati besplatnu aplikaciju Certilia.
Istaknuto je kako mobilni identitet, uz najvišu razinu sigurnosti, olakšava i pojednostavljuje korištenje stotinjak različitih e-usluga iz sustava e-Građani te na taj način građani između ostalog mogu:
predati zahtjev za putovnicu ili vozačku dozvolu,
zatražiti dostava dokumenata na kućnu adresu,
prijaviti novorođenče,
upisati dijete u dječji vrtić,
naručiti za pregled kod liječnika,
kvalificiranim elektroničkim potpisom potpisivati dokumente (ugovore i drugo) …
Uz to, dodatno je istaknuto da nakon aktivacije MobileID više nije potreban čitač. MobileID građani mogu aktivirati na navedenom aktivacijskom kiosku u sjedištu Policijske uprave primorsko-goranske u Rijeci, uz stručnu pomoć.
U slučaju gubitka inicijalnih podataka za registraciju i aktivaciju (PIN omotnica), građani se mogu obratiti u policijsku upravu ili policijske postaje u kojima se obavljaju upravni poslovi te potom na jednostavan način aktivirati eOsobnu i ostvariti pristup digitalnim uslugama.
Podsjećamo da je nova osobna iskaznica ujedno i zdravstvena jer je u njoj integriran i matični broj osiguranika.
Pozivamo građane, koji to još nisu učinili, a ishodovali su novu elektroničku osobnu iskaznicu (osobne iskaznice izdane od 2. kolovoza 2021. godine) da aktiviraju MobileID te si na taj način olakšaju i pojednostave korištenje usluga iz sustava e-Građani. Aktiviranjem MobileID građani mogu podnositi zahtjeve u pokretu ili s mjesta na kojima njima to najbolje odgovara ili iz udobnosti svojih domova, bez dolaska u policiju i čekanja u redovima.
Više dodatnih informacija građani mogu pronaći na stranicama www.eid.hr , a video upute za aktivaciju na poveznicama:
– eOsobne iskaznice Aktivacija elektroničke osobne iskaznice – YouTube,
– MobileID Aktivacija mobileID osobne iskaznice – YouTube,
– Video prikaz prijave u sustav e-građani: MobileID prijava u e-Građani.