PROJEKT OD VELIKE VAŽNOSTI

U Rijeci uz vatromet počela izgradnja Rijeka Gateway terminala, do lokacije smo se dovezli novoizgrađenom cestom D403

Idi na originalni članak

U Rijeci je svečano obilježen početak izgradnje budućeg Rijeka Gateway terminala, najveće investicije u povijesti riječke luke koja će omogućiti otvaranje više od 300 novih radnih mjesta u kontejnerskom terminalu.

Oglas

Kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali s radom bi trebao započeti 2025. godine, a radi se o ulaganju vrijednom 380 milijuna eura od čega će više od 200 milijuna eura biti uloženo u prvoj fazi u naredne dvije godine, a dodatnih 180 milijuna eura namijenjeni su za drugu fazu u sljedećih 10 godina.

Koen Benders: očekuje se otvaranje više od 300 novih radnih mjesta

“Izgradnja terminala imat će pozitivan utjecaj na lokalnu zajednicu. Uz pojačanu gospodarsku aktivnost i angažman lokalnih partnera, samo unutar terminala očekuje se otvaranje više od 300 novih radnih mjesta, dok bi neizravno zapošljavanje u regiji moglo biti višestruko veće. Osim toga, Rijeka Gateway bit će prva luka na Jadranu s električnim kontejnerskim dizalicama na daljinsko upravljanje, a s dubinom obale od čak 20 metara spremni smo dočekati neke od najvećih svjetskih kontejnerskih brodova”, izjavio je CEO i predsjednik Uprave kompanije Rijeka Gateway Koen Benders.

Rijeka Gateway bit će najmoderniji, daljinski upravljani kontejnerski terminal u ovom dijelu Europe. S koncesijom za idućih 50 godina, služit će kao glavna ulazna točka u zemlje i tržišta zaleđa Europe te će imati ključnu ulogu u razvoju lokalnog gospodarstva, s obzirom na to da će većinu projektnih ugovora izvoditi domaće tvrtke. Samim time je i važnost ovog projekta za Hrvatsku od iznimne strateške važnosti.

Tomislav Žunić: Već u prvoj fazi godišnje oko 650.000 kontejnera

“Već u prvoj fazi moći ćemo godišnje zaprimiti ukupno 650.000 kontejnera, a očekujemo rast na više od milijun kontejnera godišnje u sljedećoj fazi. Naravno ni tu nećemo stati, već planiramo kontinuirani rast kroz godine. Očekujemo da će se u prvoj fazi poslovanja fiskalni doprinos državi kretati oko 100 milijuna eura, a nakon 2030. godine računamo da će isti biti do 200 milijuna eura. Osim toga, vodimo računa i o održivosti, implementirajući najsuvremenije tehnologije kako bismo smanjili naš ugljični otisak”, rekao je na svečanosti početka izgradnje terminala CFO i član Uprave kompanije Rijeka Gateway Tomislav Žunić.

Rijeka Gateway je kompanija u zajedničkom vlasništvu APM Terminalsa koji posluje u sastavu A.P. Moller – Maersk te domaće tvrtke ENNA Logic koja posluje u sastavu ENNA grupe.

Zvonimir Novak, direktor poslovnog razvoja Energie Naturalis izjavio je:

“Ovo je povijesna prilika za pozicioniranje Rijeke kao ključnog morskog izlaza za zemlje središnje i jugoistočne Europe. Postoji veliki prostor za povećanje tereta u svim lukama sjevernog Jadrana. Na nama je da na najbolji mogući način iskoristimo prednosti ovog terminala, lokacije, znanja i iskustva koje imamo na raspolaganju. Siguran sam da su oči svjetskih brodara danas usmjerene prema Kvarneru i usmjerene su s razlogom.”

Pogledajte video prilog Kanala Ri:

Aymeric Chandavoine: Novo logističko poglavlje za Hrvatsku i regiju

Jedan od budućih klijenata je A.P. Moller – Maersk, vodeća svjetska špediterska i logistička kompanija. Aymeric Chandavoine, predsjednik za Europu A.P. Moller – Maersk je dodao: “Na hrvatskom tržištu prisutni smo od 2004. godine i ponosan sam što danas mogu ponovno potvrditi snažnu predanost Maerska Hrvatskoj. Nakon što bude dovršen, Rijeka Gateway će pružiti nove mogućnosti značajno skraćujući vrijeme tranzita prema jadranskom i srednjoeuropskom tržištu, zahvaljujući željezničkoj povezanosti sa zaleđem te će otvoriti novo logističko poglavlje za Hrvatsku i regiju.“

U kompaniji Rijeka Gateway čvrsto vjeruju u nastavak uspješne suradnje i podrške Vlade Republike Hrvatske, posebno u izgradnji dvokolosiječne pruge prema unutrašnjosti te da će taj projekt biti prepoznat kao projekt od strateške nacionalne i lokalne važnosti.

Time bi se poboljšala povezanost Rijeke sa središnjom Europom, smanjile prometne gužve i dodatno potaknuo gospodarski rast regije.

Svečanom obilježavanju početka radova pridružili su se i izaslanik Premijera Republike Hrvatske, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver, zamjenica župana Primorsko-goranske županije Marina Medarić, gradonačelnik Grada Rijeke Marko Filipović i ravnatelj Lučke uprave Rijeka Denis Vukorepa.

Filipović: Luka je, a i grad zajedno s njom, rasla i opstala

Riječki gradonačelnik Marko Filipović naglasio je kako je Rijeka uvijek bila povezana s lukom i lučkim djelatnostima, pa za Riječane uređenje Gateway terminala nije samo pitanje gospodarskog razvoja, već identiteta i istinske povezanosti s morem.

„Luka je u svojoj prošlosti imala i uspone i padove, mijenjale su se političke vlasti i države, no luka je, a i grad zajedno s njom, rasla i opstala. Nažalost, neke od tih aktivnosti ponekad su bile usporene, bilo je i različitih promišljanja o razvoju same luke i lučkog područja. Te prepreke su sada iza nas – zajedno smo ih uspješno svladali. Stoga se zahvaljujem svima koji su pomagali na putu pomagali i davali podršku ne samo ovom nego i drugim brojnim projekta na lučkom području, koji osiguravaju gospodarski razvoj i otvaranje novih radnih mjesta.

Ovim velikim investicijskim i infrastrukturnim zahvatom riječka luka dobiva novo lice. Uz uređeni putnički terminal i prošireni terminal na Brajdici, Molo longo koji je odavno dostupan svim našim građanima te skoru izgradnju marine u Porto Barošu, danas svjedočimo radovima na otvaranju radova na izgradnji Rijeka Gateway terminala – sve je to dokaz da Rijeka krupnim koracima grabi naprijed.

Vjerujem da ćemo se na ovom mjestu naći za nešto mane od dvije godine i svjedočiti prvim prekrcanim kontejnerima na našoj Zagrebačkoj obali. Realizacija ovog projekta ne znači samo značajne investicije na lučkom području, nego će donijeti i sasvim drugačiju prometnu sliku Rijeku – dovršetkom izgradnje prometnice D403, koja povezuje ovaj terminal izravno s čvorom Škurinje i dalje s mrežom europskih prometnica, značajno će se rasteretiti lokalni gradski promet, na što će utjecati i očekivana izgradnja 1250 metara prometnice od ceste D-403 do Žabice, gdje do 2025. godine očekujemo i završetak radova na Kompleksu Žabica s autobusnim terminalom“, kazao je gradonačelnik Filipović, na ovaj povijesni dan čestitavši svima koji su bili uključeni realizaciju projekta.

Snažna podrška projektu

„Rijeka Gateway pridonijet će dugoročnom pozicioniranju riječke luke kao prometnog čvorišta i dodatano ojačati poziciju Hrvatske na prometnoj i gospodarskoj karti svijeta. Sve ovo zajedno u konačnici će dati konkretan doprinos gospodarskom razvoju i Rijeke i Primorsko-goranske županije, i Primorja i Kvarnera. Sve to moguće je ako postoji duh partnerstva koji njeguje ova Vlada, uz konstruktivnu i dobru suradnju s lokalnom i regionalnom vlasti – to je „riječka priča“, priča uspjeha“, izjavio Josip Bilaver, izaslanik Premijera Republike Hrvatske, državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture.

Zamjenica župana Primorsko-goranske županije Marina Medarić istaknula je: „Investicija u Rijeka Gateway terminal otvara vrata za razvoj i napredak naše regije i cijele zemlje. To su prilike za naše sugrađane da ostvare svoje snove, izgrade karijere i osiguraju bolju budućnost za svoje obitelji, ali i da privuku neke nove sugrađane. Rijeka Gateway terminal također će doprinijeti razvoju i modernizaciji infrastrukture, prometnih veza i logističkih sustava u našoj regiji. Ovo nije samo investicija u terminal, već i investicija u našu sposobnost da budemo konkurentni na globalnoj razini.“

Novi riječki terminal 66. je terminal u portfelju APM Terminalsa, a u suradnji s ENNA Logic, predstavlja uspješan spoj svjetskog iskustva i izvrsnosti, te lokalne stručnosti i znanja.

Exit mobile version