EVO KOJI JE PLAN

U tijeku je proces zapošljavanja stranih radnika u KD Autotrolej

Na listi korisnika prijevoza osoba s invaliditetom 470 osoba

Grad Rijeka u suradnji s KD Autotrolej i ove godine nastavlja s organiziranim prijevozom osoba s invaliditetom što kontinuirano provodi još od 2000. godine.

Korisnici prijevoza su osobe s prebivalištem na području grada Rijeke koje se kreću pomoću invalidskih kolica i teško pokretne osobe. Prijevoz se odvija na području grada Rijeke uz mogućnost prijevoza do slijedećih zdravstvenih ustanova izvan grada: Thalassotherapia Opatija, Thalassotherapia Crikvenica, Klinika za ortopediju Lovran i Psihijatrijska bolnica Lopača.

Prijevoz nije namijenjen korisnicima koji imaju svakodnevnu potrebu za prijevozom npr. na posao, do škole.

Za potrebe prijevoza osoba s invaliditetom koriste se tri specijalno prilagođena kombi vozila, od čega je jedno novo, nabavljeno u 2020. godini.

Na Listi korisnika prijevoza trenutno se nalazi 470 osoba. Tridesetak osoba koje nemaju prebivalište na području Grada Rijeke (već u riječkoj okolici), također koristi ovaj način prijevoza.

Grad za realizaciju ove usluge sklapa Ugovor o prijevozu osoba s invaliditetom s Komunalnim društvom Autotrolej d.o.o. Rijeka i Ugovor o poslovnoj suradnji za pružanje usluga servisnog održavanja i popravka motornih vozila za prijevoz osoba s invaliditetom, s tvrtkom Rijeka plus d.o.o.

Ugovorom s Autotrolejom regulirat će se i na dalje mogućnost pružanja usluge prijevoza osobama s invaliditetom iz područja tzv. “riječkog prstena” odnosno susjednih općina ili gradova, dakle osoba koje nemaju prebivalište na području Grada Rijeke.

Prijevoz kombi vozilom za građane Rijeke je u potpunosti besplatan.

Za troškove prijevoza osigurana su sredstva u ukupnom iznosu od 140.000,00 eura, a za servisno održavanje i popravke tri specijalno prilagođena kombi vozila, iznos od 18.000,00 eura.

Proces zapošljavanja stranih radnika u Autrotroleju

Odgovarajući na novinarsko pitanje o angažiranju stranih radnika na poslovima vozača u KD Autotrolej, gradonačelnik Filipović je istaknuo kako to bila jedna od tema jučerašnje koordinacije suvlasnika ovog komunalnog društva, kojem je Grad Rijeka većinski vlasnik, uz suvlasništvo drugih gradova i općina u okruženju.

„U iznalaženju rješenja nedostajućeg broja vozača raspisan je javni natječaj na koji se javila agencija koja zapošljava strane radnike. Proces dolaska stranih radnika u RH reguliran je zakonom i trenutno se rješava pitanje stranih viza i pravnih pitanja za njihov status unutar društva. Izdavanje viza je proces na koji Grad Rijeka nema izravni utjecaj i  za koji ne znamo kad će biti okončan. Nadam da će to biti čim prije, jer će svaki angažirani vozač omogućiti redovno odvijanje javnog gradskog prometa. Nažalost, to je mjera kojoj smo morali pribjeći, uz stalno povećanje plaća radnicima. Moram naglasiti kako se trenutno odvijaju kolektivni pregovori u Autotroleju i mislim da ćemo naći zajednički jezik, kao što smo ga našli sa svim socijalnim partnerima“, poručio je gradonačelnik Filipović, dodajući:

„Unatoč povećanju plaće i kontinuiranom povećanje materijalnih prava radnika u Autotroleju, činjenica jest da određeni broj vozača nedostaje. Nastojimo doskočiti tom problemu i prekvalifikacijama, i ovim angažmanom agencijskih radnika. S problemom nedostajuće radne snage ne suočava samo Autotrolej već i svi javni i privatni prijevoznici u Hrvatskoj“, kazao je gradonačelnik.

Tema koordinacije suvlasnika bile su i subvencije gradova i općina KD-u Autotrolej.

„Pitanje subvencije je pitanje i ostalih općina i gradova koji su suvlasnici Autotroleja. Dane su smjernice Upravi da u najkraćem roku izađe s još jednim izračunom vezanim uz subvencije, jer na kraju krajeva, Autotrolej mora poslati pozitivno, drugog izlaza u ovom trenutku nema. Razgovara se sa svim gradonačelnicima i načelnicima i pokušava iznaći rješenje na razini vlasničke strukture. Još ne mogu izlaziti s konkretnim brojkama, ali intencija je da, a temeljem činjenice da teku kolektivni pregovori, ta subvencija bude nešto veća. Uprava je dala određene prijedloge i smjernice, na suvlasnicima je da se o tome izjasne, a Upravi je dan jasan zadatak da  subvencije koje plaćaju gradovi i općine budu u onim okvirima u kojima to dopuštaju proračuni tih jedinica lokalne samouprave. Prošla su tek dva i pol mjeseca godine i teško je već reći koliko biti ostvarenje i prihodovne strane proračuna, iz kojeg se namiču sredstva i za subvencije. Čim iznosi budu definirani, javnost će biti obavještena“, poručio je gradonačelnik.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari