Ministar Butković je svjestan da će oponenti ovaj postupak povezati s nadolazećim parlamentarnim izborima
Cijeli proces pripajanja trajat će nekoliko mjeseci, a odluka o ukidanju mostarine mogla bi se donijeti već 15. lipnja ili pak najesen.
Vlada će u sljedećih 10 dana donijeti odluku o početku procesa pripajanja tvrtke Autocesta Rijeka – Zagreb (ARZ) Hrvatskim autocestama (HAC), čime bi formalno ta tvrtka prestala postojati, a sve poslove upravljanja autocestama koje su sada pod njezinom nadležnošću, te mostom Krk, preuzeo bi HAC, najavio je jučer ministar prometa Oleg Butković. S danom pripajanja ARZ-a HAC-u ukinut će se i naplata mostarine na most Krk jer će tada i formalno biti raskinut ugovor o koncesiji kojim je ARZ dobio pravo naplaćivanja cestarine na autocestama i mostu Krk. Prestankom koncesije ukida se i zakonska osnova za naplatu mostarine, rekao je jučer ministar Butković piše Jutarnji list.
Pripajanje ARZ-a HAC-u trajalo bi nekoliko mjeseci pa bi se i mostarina ukinula na jesen. No, kako neslužbeno doznaje Jutarnji list, u HAC-u traže pravne modele kako bi se ta odluka mogla donijeti i prije. Možda već 15. lipnja.
“Uvijek sam bio za ukidanje mostarine na mostu Krk, ali to nismo mogli provesti zbog protivljenja banaka kreditora ARZ-a. Sad kad pripajamo ARZ HAC-u, to je moguće”, rekao je Oleg Butković. Stvarni prihod od mostarine na mostu Krk je oko 33 milijuna kuna bez PDV-a na godišnjoj razini.
Ideja da svim autocestama koje nisu pod privatnim koncesionarima upravljaju Hrvatske autoceste stara je nekoliko godina. No, proces ukidanja ARZ-a nije bio moguć.
“Tome su se protivile banke kreditori ARZ-a. Mi se već godinu i pol dana borimo s time i sada smo u završnim pregovorima s bankama da pristanu na to. Ako neka od banaka na to ne pristane, kredit ćemo im isplatiti preko HBOR-a“, najavljuje Butković. Ukupno kreditno zaduženje ARZ-a sada je 4.566,448.951 kn, od čega su 492,015.611 kn kratkoročna, a preostalo dugoročna zaduženja.
Ministar naglašava da će se ovim pripajanjem na dulji period ostvariti uštede u cestarskom sektoru jer će se ukinuti dvostruko poslovanje – objedinjavanje upravljanja autocestama u državnom vlasništvu olakšat će i uvođenje novog sustava naplate cestarine.
Ministar Butković je svjestan da će oponenti ovaj postupak objedinjavanja i ukidanje mostarine za most Krk povezati s nadolazećim parlamentarnim izborima. “Nema to veze s izborima. Željeli smo mi to napraviti i prošle godine, ali nismo mogli zbog protivljenja banaka”, naglašava Butković.
Vijesti.hr