Građani Rijeke će se u razdoblju od 7. do 17. travnja moći direktno uključiti u projekt CEKOM (Centar kompetencija za pametne gradove) – trogodišnji projekt od nacionalnog značaja, a ujedno i najveći razvojni projekt u Hrvatskoj u području informacijsko-komunikacijskih rješenja usmjerenih na poboljšanje kvalitete života građana.
U sklopu ovoga projekta građani Rijeke imat će priliku odabrati jedno od dva ponuđena vizualna rješenja multifunkcionalnog infopunkta koji će biti smješten na jednoj od riječkih lokacija, a koji u sklopu CEKOM-ova projekta Living i aktivnosti pod nazivom “Istraživanje i uspostavljanje tehnološkog koncepta industrijskog dizajna i razvoj naprednih i inovativnih alata za dvosmjernu komunikaciju građana i grada” razvija Hrvatski Telekom kao tehnološki partner na projektu.
Sam multifunkcionalni infopunkt izgledat će kao osuvremenjena verzija tradicionalne telefonske govornice s nizom dodatnih funkcionalnosti, a ujedno će udovoljavati potrebama pametnih gradova i omogućavati pristup osobama s invaliditetom.
Riječ je o samostojećem multifunkcionalnom uređaju s nadstrešnicom, telefonskim aparatom i dva zaslona osjetljiva na dodir te pogodna za digitalni prikaz informacija o gradu i digitalno oglašavanje.
Osim njegove primarne funkcije kao telefonske govornice, uređaj će ujedno nuditi i WiFi hotspot, bežično punjenje mobitela, prikaz rezultata projekta CEKOM te raznih korisnih informacija o Gradu Rijeci poput prikaza karti javnog gradskog prijevoza, voznog reda i putnih informacija, pregleda kulturnih događaja u gradu, preporuka javnih lokacija (najbližih restorana, kina, kazališta, bolnica, knjižnica, muzeja i sl.) te vremenske prognoze.
Nakon što su osmišljena dva vizualna i uporabna koncepta proizvoda, sljedeća faza razvoja obuhvaća uključivanje građana Rijeke u odabir jednog od dvaju ponuđenih rješenja odnosno prijedloga, koji će tako odlučiti s kojim će se rješenjem krenuti u izradu.
Glasati se može na web stranici CEKOM-a
Oba rješenja nadahnuta su formama riječkih vizura u kojima se ponavljaju trokutasti oblici kao što su kranovi, jedra jedrilica i zvonici.
Prvo rješenje bazirano je na mreži trokuta sastavljenoj od različitih vrsta ploča – čelične ploče koja zaklanja od sunca i kiše, polikarbonatne prozirne ploče u boji magente, koja prolaskom sunčeve svjetlosti stvara zanimljive sjene, te svjetleće ploče.
Sve su ploče nakošene kako se kiša ne bi zadržavala na krovu uređaja. Trokutasta baza potiče na kretanje oko samog uređaja, istraživanje svih njegovih dijelova te olakšava pozicioniranje. Sve oznake svijetle kako bi ih se noću moglo lakše uočiti i kako bi se potaknulo korištenje uređaja.
Strana s telefonskim aparatom nakošena je i natkrivena kako bi zaštitila korisnika i olakšala pristup osobama s invaliditetom. Na lijevoj strani nalazi se interaktivni zaslon na kojem se nalaze zanimljivosti o znamenitostima Rijeke, aktualni događaji u gradu kao i aktualne ponude, ali i informacije poput vremenske prognoze te rezultati projekta CEKOM. Na trećoj strani nalazi se veliki zaslon koji služi za digitalno oglašavanje i dijeljenje bitnih informacija prolaznicima.
Za razliku od prvoga, drugo rješenje ima dvostrani dizajn, s jednom stranom interaktivnom i drugom stranom s reklamnom digitalnom površinom, te je kombinacija metalne baze s polikarbonatnim svjetlećim površinama.
Na prednjoj strani nalazi se telefonski aparat, a desno od njega interaktivni zaslon na kojem se mogu naći zanimljivosti o znamenitostima Rijeke, aktualni događaji u gradu kao i aktualne ponude, ali i informacije poput vremenske prognoze te rezultati projekta CEKOM. Ispod interaktivnog zaslona nalazi se prostor za punjenje mobitela, dok se na stražnjoj strani nalazi veliki zaslon za prikaz digitalnih reklama i korisnih informacija.
Krov govornice štiti od kiše i asocira na zapljuskivanje vala, a linija koja se bočno spušta od njega i kontinuirano obilazi formu asocira na obalnu liniju. U noćnim satima uređaj konstantno svijetli plavim svjetlom kako bi bio što uočljiviji, dok se pri korištenja telefonskog aparata boja rasvjete mijenja iz plave, boje vezane uz grad Rijeku, u magentu, boju vezanu uz Hrvatski Telekom.
Nakon što građani Rijeke odaberu jedno od ponuđenih vizualnih rješenja, krenut će se u izradu samog uređaja te njegovo postavljanje na jednu od lokacija u gradu Rijeci u svrhu daljnjeg testiranja i istraživanja u sklopu projekta CEKOM. Tijekom tog razdoblja testirat će se izdržljivost uređaja kako na vanjske tako i na sve ostale potrebne uvjete i parametre.
Centar kompetencija za pametne gradove (CEKOM) je rezultat zajedničke prijave i razrade šest istraživačko-razvojnih projekata od strane 20 partnera na temelju poziva Podrška razvoju centara kompetencija u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. Ukupna vrijednost projekta – 149.631.384,15 HRK, od čega je 95.357.525,75 HRK iznos koji sufinancira EU dok je razdoblje provedbe projekta od 01. ožujka 2020. godine do 01. ožujka 2023. godine.
Više o projektu saznajte na web stranici Centra kompetencija za pametne gradove.