Voda je bogatstvo – Rijeka je grad koji teče… Jesmo li bogati?

Da je konačno stiglo proljeće u naš grad dokazuju njegovi sigurni prvi vjesnici. Djeca su bar na tren zametnula svoje pametne telefone, tablete, laptope, konzole … i istrčala u neke od preostalih parkova, a stigli su i prvi dalekoistočni turisti naoružani svim tim istim čudima koje su naša djeca ostavila kod kuće.

A evo i proljetne priče o Riječkoj vodi.

voda1

Vrijeme zbivanja – subota, negdje oko podne;

Mjesto zbivanja – park ispred spomenika oslobođenja;

Kulisa – monumentalni spomenik oslobodiocima lijevo od središta parka i mala, neugledna, ali vječita fontana u središtu parka.

Sudionici zbivanja:

  • dva dječaka dobi oko desetak godina,
  • nonica mlađe umirovljeničke dobi,
  • dvadesetak dalekoistočnih turista nepoznate nacionalnosti, moguće Japanci, Korejanci ili neki drugi,
  • turistički vodič s visoko uzdignutim šarenim kišobranom.

 

Radnja: pretoplo odjeveni i crveni u licu dječaci trče za golubovima dok vodič na tečnom engleskom pojašnjava značaj spomenika turistima koji neumorno škljocaju svojim digatalcima s teleoobjektivima kako bi ovjekovječili nedavno umiveni spomenik.

Zaplet nastaje u trenutku kada dječaci dotrče do nonice, a potom s plastičnim čašicama do središnje fontanice, natoče vode i veslo je stadu ispijati.

Šok i nevjerica obuze naše delakoistočne posjetioce. Odjednom okrenuše svoje digitalce i uljuđeni, kakvi već jesu, u strahu zapitaše vodiča što ta djeca rade, kako smiju piti vodu iz fontane i nadzire li tko tu djecu.

voda2

That’s very common, it is fresh water, lakonski odgovori vodič i nastavi od ’45-e nadalje. Međutim, ipak je morala odgovoriti na cijeli niz pitanja o vodi, o izvoru koji ne presušuje, o gradu koji se zove Rijeka jer ima vodu, pitku vodu u izobilju, kojom se peru ulice i ispire kanalizacija. Morala je uložiti i dodatni trud da ih prošeta do obale Rječine i tu tek nije bilo kraja čuđenju. Rječina čista i bistra sto metara od ušća, cipli i pastrmke u simbiozi s patkama i galebovima, ”You’re talking about the past, but this is the future.” izreče jedan od inače pristojnih turista.

Poanta           

‘Govorite o prošlosti, ali ovo je budućnost’, kako je to jednostavno izrečeno i koliko istine ima u tome vjerojatno će suditi naša pokoljenja ako im ostavimo netaknuto najveće riječko bogatstvo – pitku vodu.

Potvrđuje se staro pravilo kako slabo prepoznajemo vlastite prednosti i postanemo ih svjesni tek kad nam neki stranac na njih ukaže ili onda kada ih netko ugrozi, ili tek kada ih izgubimo.

A lijepo kaže jedna starogradska pjesma: ”ne poznaje čovjek sreću, dok u njemu ona spi – a kada je on izgubi, za njom gorke suze li”.

izvor rijecine

Pouka

Najjednostavnija rješenja često su zapostavljena. Od straha da ih okruženje ne prihvati kao prejednostavna, sama po sebi razumljiva, logična i slično, nismo ih spremni primjereno vrednovati, već se uklapamo u stereotipe. Međutim iskustva najboljih govore nešto drugo. Imati ‘brend’ (a riječka voda je ‘brend’ – ma što ‘brend’ – ‘brendina’) znači imati potencijal, biti bogat – a sve ostalo je marketing.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari
Views Views