Avioni nisu bili dovoljni: Hrvatska nabavlja eskadrilu američkih transportnih helikoptera Black Hawk

Idi na originalni članak

O kupnji Black Hawka priča se još od 2014. godine kada je tadašnji ministar Ante Kotromanović o tome razgovarao s američkim potpredsjednikom Joeom Bidenom

Oglas

Nakon odluka o nabavci 12 borbenih aviona F-16 Barak i 16 izviđačko-borbenih helikoptera Kiowa OH-58D dobit hrvatsko ratno zrakoplovstvo će nova pojačanja. Kako piše Jutarnji list, Ministarstvo obrane kreće u finaliziranje kupnje transportnih helikoptera Black Hawk.

Navodno je i sam ministar obrane Damir Krstićević ovih dana na sastanku s vojnim pilotima u bazi na Plesu potvrdio da država namjerava izraditi traktičko-tehničku studiju za opremanje višenamjenskim helikopterima zapadnog proizvođača.

Studija bi trebala pokazati koji helikopteri najviše odgovaraju potrebama hrvatskog ratnog zrakoplovstva, a plan je da se eskadrila nabavi do 2025. godine. O kupnji Black Hawk helikoptera priča se još od 2014. godine kada je tadašnji ministar Ante Kotromanović o tome razgovarao s američkim potpredsjednikom Joeom Bidenom.

Kako neslužbeno doznaje Jutarnji, još 2015. od američke Vlade zaprimljene su ponude za novi helikopter Black Hawk UH-60 model M i polovni remontirani UH-60 model A nadograđen na model L. Usto, američka je Vlada u Zagreb uputila službenu ponudu za 16 novih helikoptera Bell UH-1Y za oko 760 milijuna kuna. No, ponuda američke Vlade za helikoptere Bell hrvatskoj strani je bila preskupa.

Ministarstvo obrane na američki je prijedlog u SAD uputila zahtjev za donaciju 12 UH-60 model A kroz partnerski program Excess defense articles (EDA), a kroz njega američka vojska zemljama partnerima donira ili prodaje svoje obrambene viškove.

Hrvatska vojska već je na taj način opremljena vozilima MRAP i M-ATV te helikopterima Kiowa. Tijekom prošle godine hrvatskoj strani je prezentirana mogućnost modernizacije tih helikoptera na razinu M. Model A, izvorna inačica tog helikoptera, ima četveročlanu posadu i kapacitet prijevoza 11 putnika, a proizvodio se od 1977. do 1989.

Druga prihvatljiva opcija je nadograđeni model M kod kojeg je ugrađen novi motor, ojačan trup, napredniji računalni sustav za upravljanje te veće lopatice rotora. Prvi let modela A nadograđenog na model M odrađen je 2003. godine, piše Jutarnji list.

Vijesti.hr

Exit mobile version