Kaže da nije problem njihova starost jer su MiG-ovi remontirani i pregledavaju se svaki put prije leta. Dodaje – ako stane motor, pilot ima vremena pripremiti avion za pad na nenaseljeno područje i pripremiti se za katapultiranje. Više u video prilogu!
Uživo kao gost RTL Danas iz Šibenika se javio bivši zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, Josip Štimac koji je komentirao današnji pad MiG-a.
Na pitanje, je li pametno letjeti na tako starim zrakoplovima, iako se uzrok pada još ne zna, rekao je da “nije u pitanju starost zrakoplova, nego ispravnost”.
“Ovi MiG-ovi su remontirani i pregledani svaki put prije samog leta, nema potrebe sumnjati u to da je avion bio ispravan za letenje”, rekao je Štimac.
S obzirom na to da se prema slikama s terena vidi da je MiG pronađen prepolovljen, gotovo potpuno izgorio, na pitanje što misli da se dogodilo, odgovorio je: “Ako je stao motor, pilot ima vremena za radnje u takvim izvanrednim situacijama, a to je usmjeriti avion prema nenaseljenom području, namjestiti se za iskakanje i pripremiti se. Prilikom katapultiranja ide i do 28 G, tako da treba biti pripremljen za takav izbačaj. Onda treba paziti i kod prizemljenja. Mislim da je tu bilo dovoljno vremena. Nažalost, ako se jedan pilot ozlijedio, vjerujem da nije to tako strašno.”
Nastavio je kako ga ne nije iznenadilo što je ovo peti MiG koji se srušio, ako se isključimo ono iz 1996. godine. “Ne samo s MiG-ovima, događaju se nezgode, nesreće i katastrofe te kad se pogleda statistika koliko dugo letimo s tim MiG-ovima, pa i u ratu, nije čak puno MiG-ova srušeno. Nije ih previše ni palo.”, donosi RTL Danas.hr.