Iz teleoperaterske tvrtke su mu poručili kako ugovor nije moguće raskinuti bez plaćanja penala, osim uz potvrdu o poslovnoj nesposobnosti
Da je tržišna utakmica nemilosrdna, dokazuje i ova priča u kojoj teleoperateri na sve moguće načine privlače nove korisnike. Cilj je sklopiti što više ugovora, očigledno, ne birajući sredstva.
A da su metode kojima se na tom putu služu moralno dvojbene svjedoči slučaj 72-godišnje dementne Splićanke, odnedavno s potvrđenom dijagnozom Alzheimerove bolesti, kojoj su u jednoj teleoperaterskoj tvrtki u tri mjeseca napravili tri pretplatnička ugovora za mobilne usluge.
“Sasvim sam slučajno doznao da se to dogodilo i, naravno, ostao u šoku. Na osnovi svih tih pretplata mojoj majci od sada stižu mjesečni računi u iznosu od 450 kuna, a ona se više ne zna ni služiti mobitelom. Čak ni mene ne uspijeva nazvati iako smo joj objasnili da je potrebno samo dvaput pritisnuti onu zelenu slušalicu, naravno na uređaju s tipkama. Ponekad ne zna ni odgovoriti na poziv”, govori za Slobodnu Dalmaciju sin spomenute gospođe koji je inzistirao na zaštiti identiteta.
Stvari su se razotkrile kada je naš sugovornik s majkom otišao u poslovnicu spornog teleoperatera kako bi raskinuo ugovor o pretplati koji je imala te dogovorio prepaid uslugu na bonove.
“Tom sam prilikom doznao da moja majka nema jednu pretplatu za mobilne usluge nego tri, sve tri sklopljene unutar tri mjeseca! Osim toga, rekli su mi da joj je produžen i Turbo 2D paket koji uključuje televiziju i telefon. Sva četiri ugovora istječu 2021. godine. Pokušavao sam im objasniti da je moja majka smanjeno ubrojiva, zaboravna i nesvjesna svojih postupaka… Zahtjevao sam od njih da otkažu sve te ugovore bez plaćanja penala jer su sklopljeni s osobom nesvjesnom svojih postupaka, no u poslovnici su me elegantno odbili”, govori sin.
Iz teleoperaterske tvrtke su mu poručili kako ugovor nije moguće raskinuti bez plaćanja penala, osim uz potvrdu o poslovnoj nesposobnosti.
“Oni su se lijepo pokrili jer znaju da procedura ishođenja spomenute potvrde može potrajati i do dvije godine, taman dok istekne ugovorna obveza”, dodaje i govori kako njegova majka već sada ne prepoznaje ljude,
“Za dvije godine joj sigurno neće biti bolje s obzirom na to da Alzheimerova bolest napreduje. Iz teleoperaterske tvrtke govore kako djelatnica na šalteru nije mogla uvidjeti da se radi o dementnoj osobi te da je moja majka suvislo razgovarala s njom. Čak i da je to tako, ja ih pitam kako im je moglo biti normalno to da 72-godišnja osoba ima tri različita ugovora za mobilne usluge?! Strašno – ogorčen je sin prevarene gospođe.
Iz teleoperaterske tvrtke potvrdili su za Slobodnu Dalmaciju da korisnica doista ima tri aktivna ugovora. Jedna je mobilna pretplata sklopljena u lipnju ove godine,
a ostale dvije (od kojih je jedna ugovorena 2013. godine, a druga 2017.) produljene na dvogodišnji rok. Ne vide ništa sporno u tome što su 72-godišnjoj gospođi prodali tri pretplate za mobitel. Potvrđuju i da je ugovor moguće raskinuti jedino uz spomenutu potvrdu o poslovnoj nesposobnosti.