
Na nekoliko prometnih lokacija u Zagrebu, uključujući Savsku cestu, Branimirovu ulicu i područje kod Doma sportova, pojavili su se plakati s porukom: “Želiš raditi u Hrvatskoj? Nauči hrvatski jezik!” – napisani na hrvatskom, tagaloškom (filipinski) i nepalskom jeziku.
Riječ je o kampanji koju je pokrenuo Domovinski pokret (DP), a koja, kako navode iz stranke, ima za cilj ukazati na način kako dvojezični ili višejezični plakati trebaju izgledati u skladu sa zakonom.
Reakcija DP-a uslijedila je nedugo nakon što su prijavili trgovački lanac Kaufland Državnom inspektoratu zbog promotivnih plakata ispisanih na hindiju i filipinskom jeziku, gdje je hrvatski jezik, prema njihovim tvrdnjama, bio zanemaren i gotovo neprimjetan.
Predsjednik Kluba zastupnika DP-a, Ivica Kukavica, naglasio je kako je problem u tome što u nekim slučajevima hrvatski jezik nije istaknut kao primaran, čime se, prema njegovom tumačenju, narušavaju nacionalni identitet i zakonske odredbe.
“Zakon jasno nalaže da u svim javnim i promidžbenim porukama hrvatski jezik mora biti prvi i dominantan. Ako je poruka istaknuta na stranim jezicima, hrvatski mora biti jasno vidljiv i prepoznatljiv”, rekao je Kukavica, dodajući da se sve suprotno tome može smatrati nepoštenom poslovnom praksom.
DP ističe da njihova kampanja nije samo simbolična, već i politička poruka o potrebi integracije stranih radnika. Smatraju da je važno motivirati strane državljane koji dolaze raditi u Hrvatsku da nauče jezik, osobito ako su zaposleni u uslužnim djelatnostima, gdje je komunikacija ključna.
Stranka je o ovoj temi progovorila i na svojim društvenim mrežama, podsjećajući na zakonsku odredbu prema kojoj sve javne obavijesti i znakovi moraju najprije biti na hrvatskom jeziku.
Kampanja je izazvala podijeljene reakcije – dok jedni smatraju da se šalje poruka o važnosti jezika i integracije, drugi je vide kao politički manevar i svojevrsni odgovor na rastući broj stranih radnika u zemlji. Ipak, DP poručuje da će u suradnji s Vladom i poslodavcima raditi na uvođenju konkretnih mjera koje bi poticale jezičnu i društvenu integraciju, piše Net.hr.







