‘Kad obnovljivi izvori prevladaju nad fosilnim gorivima, maknut ćemo fokus s cijena i imat ćemo koliko-toliko stabilne cijene’, kazao je energetski stručnjak Igor Grozdanić
Govoreći o klimatskoj konferenciji COP27, koja se održava u Egiptu, energetski stručnjak Igor Grozdanić je, gostujući na televiziji N1, kazao da se od jedne do druge takve konferencije apelira i tvrdi da je svijet na granicama izdržljivosti, ali da se operativno ne čini puno.
“Postoje tri vrste zelene politike. Sve je krenulo iz SAD-a, SAD je svijet za sebe i 90-ih su se tu vodile ozbiljne zelene politike. Onda je tu Europa, prije svega Njemačka i sad imamo kvazizelene politike u Kini koje nisu prave zelene politike, ali imaju svoj tempo. Oni imaju svoju politiku i kažu ‘mi ćemo po našem ili nikako’ i stvarno tako rade. Europu i SAD koriste da bildaju svoje tehnološke firme jer 60 posto elektoenergetske opreme Europe proizvodi se u Kini i Aziji”, kazao je.
‘Promjene cijena barem još tri do četiri mjeseca’
Grozdanić smatra da treba ubrzati zelenu tranziciju.
“Samo bržom tranzicijom možemo prevladati energetske šokove, i naftne i plinske. Kad obnovljivi izvori prevladaju nad fosilnim gorivima, maknut ćemo fokus s cijena i imat ćemo koliko-toliko stabilne cijene, prije svega električne energije”, istaknuo je.
Govoreći o cijenama goriva, rekao je da bi one mogle oscilirati još nekoliko mjeseci te da bi možda mogle prijeći i 15 kuna.
“Nije to nešto značajno u ovom trenutku. Porast cijena je krenuo s OPEC-ovim upozorenjima, smanjenjem proizvodnje i otvoreno su rekli da će povisiti cijene sirove nafte, zatim su došli štrajkovi u francuskim rafinerijama, zatim je Švicarska upozorila građane i poduzetništvo da se malo maknu s prirodnog plina i krenu prema loživom ulju, što je jako loše. Ove promjene cijena će ići barem još tri do četiri mjeseca i tu će se cijene gibati između 13 i 15 kuna, a možda će i prijeći 15-16 kuna”, rekao je Grozdanić.
‘Plavi dizel treba otići u povijest’
Govoreći o plavom dizelu, rekao je da ga treba maknuti s tržišta, a zatim postupno micati i ostale naftne derivate.
“Plavi dizel treba otići u povijest. Treba imati konkretan, plan prvo kako maknuti plavi dizel, a onda poboljšati dizel i na kraju dizel i benzinska goriva treba maknuti s našeg tržišta”, poručuje.
Što se tiče remonta riječke rafinerije, Grozdanić je na N1 rekao kako se nada da će ona ponovno proraditi u travnju. Dodao je i da da je dobro što imamo HEP u ovoj situaciji jer je HEP, kaže, temelj gospodarstva RH, prenosi Net.hr.