POSTIGNUTA DVA CILJA

Halo, inspektore: ‘Bojkot je uspio. Ali još uvijek čekamo odgovore trgovaca na jedno pitanje’

Photo: Dusko Jaramaz/PIXSELL

Potrošačka platforma “Halo, inspektore” ponovno se oglasila na društvenim mrežama, komentirajući učinke dosadašnjih bojkota i poručujući da je odgovor na pitanje o rastu cijena jednostavan – pohlepa i oportunizam.

“Prvi bojkot potrošača u Hrvatskoj ujedinio nas je, podigao svijest, dao glas potrošačima i smanjio ukupnu potrošnju. Pokrenuo je reakciju, bez obzira na to što netko pokušava umanjiti njegov značaj. Uspješno je poslužio kao megafon – svi su istovremeno obaviješteni i uključeni. Potrošači su pozvani na akciju, trgovci i pružatelji usluga na reakciju, a nadležna tijela na odgovornost zbog neprovođenja pravovremenih mjera za suzbijanje inflacije”, poručuju iz platforme.

Iako treći petak općeg bojkota nije postigao masovnost prvog, organizatori tvrde da su rezultati i dalje vidljivi, prenosi Net.hr.

“Učinak prvog i drugog petka prelio se i na smanjenu potrošnju sljedećih dana. Tijekom tri tjedna, od prvog do trećeg petka u bojkotu, potrošili smo ukupno 108 milijuna eura manje, od čega samo u ta tri petka 75 milijuna eura manje. Od 19 promatranih dana, u čak 16 zabilježen je pad potrošnje. To je efekt bojkota petkom. Zato nismo obeshrabreni i ne odustajemo”, naglasili su.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=959604356282053&set=a.584990487076777&type=3&ref=embed_post

Pad potrošnje po gradovima

Podaci platforme pokazuju da je najveći apsolutni pad potrošnje zabilježen u Zagrebu, a slijede Split, Osijek, Rijeka, Zadar, Varaždin, Pula, Karlovac, Slavonski Brod i Čakovec. Među gradovima s osjetnim padom potrošnje istaknuli su i Valpovo, Komižu, Požegu, Čazmu, Slatinu, Donju Stubicu, Labin, Zaprešić, Ivanec i Zabok.

“Moramo promijeniti svoje potrošačke navike. Dok god kupujemo više od potrebnog i samo zato što imamo priliku, cijene neće pasti. Mnogi će uskoro biti prisiljeni odustati i od onog što im je neophodno”, upozoravaju.

Reakcija trgovaca

Bojkot je, kako kažu, izazvao i niz intervencija – od zamrzavanja cijena nekih proizvoda do raznih akcijskih ponuda i popusta.

“Ali to su samo geste, a ne rješenje. Zamrzavanje cijena na kratki rok i privremeni popusti neće zaustaviti rast cijena niti stabilizirati tržište. Trgovački lanci u samo nekoliko dana stvaraju pritisak na potrošače masovnim marketinškim kampanjama, ostavljajući dojam da su cijene odjednom povoljnije. No to je lažni dojam – pokušaj smanjenja štete i popravljanja imidža”, tvrde iz platforme.

Posebno postavljaju pitanje: “Kako se sada može sniziti cijena tolikog broja proizvoda za 20, 30 ili 50 posto, a nije se moglo i prije bojkota?”

Postignuti ciljevi

Organizatori smatraju da su bojkotom već postigli dva ključna cilja – dokazali su da potrošači imaju kolektivnu snagu i osvijetlili problem enormnog rasta cijena, zbog čega su iznudili reakciju odgovornih, piše Net.hr.

“Treći cilj, zaustavljanje rasta cijena i stabilizacija, još nije ostvaren. To će morati napraviti oni koji su na izborima dobili (naše?) povjerenje”, poručuju.

‘Odgovor je grabež’

I dalje čeka ju odgovor trgovaca na ključno pitanje: Zašto su cijene proizvoda kojima je PDV smanjen na 5% i dalje rasle, kod nekih čak više od 40%?

“U tom odgovoru krije se i rješenje zagonetke o ukupnom rastu cijena u Hrvatskoj. Odgovor je jednostavan – grabež, pohlepa, oportunizam. Samo ga još nitko nije glasno rekao ministru. Potrošači ne traže kratkotrajne akcije kojima je svrha smiriti nezadovoljstvo. Tražimo promjenu ponašanja trgovačkih lanaca i institucija koje ih nadziru, kako bismo dobili zdravo tržište, pravedne cijene i poštene poslovne prakse”, zaključuju iz platforme “Halo, inspektore”.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari