Hrvatska udruga poslodavaca prije je upozoravala da imamo najniže cijene goriva u okruženju čime je proračun na gubitku
Od danas je formiranje cijena goriva ponovno u rukama tržišta, budući da je Vlada ukinula uredbu kojom je posljednje tri godine određivala maksimalne maloprodajne cijene. Distributeri sada ponovno sami određuju cijene, pa su od ponoći iznosi na benzinskim postajama različiti – tako se litra najčešće korištenog eurosupera 95 kreće od 1,41 do 1,45 eura, dok cijene Class premium benzina dosežu i do 1,82 eura po litri.
Kad je riječ o dizelskim gorivima, cijene variraju između 1,35 i 1,47 eura po litri, dok dizel s aditivima na nekim postajama košta i do 1,86 eura.
“Loše, ne vjerujem da je to dobro. Sada će svaka benzinska sama odlučivati svoje cijene i svaka će ih dizati, ni jedna neće spuštati i držati ih ovako niske kao što su bile”, rekao nam je vozač Ivo iz Zagreba.
Još jedna vozačica s kojom smo razgovarali na crpki izrazila je zabrinutost da bi moglo doći do lančanog poskupljenja. “Ionako svaki dan sve poskupljuje”, istaknula je.
Vlada spremna reagirati
Vlada poručuje da ne očekuje rast cijena goriva, no ističe da su spremni ponovno uvesti ograničenja ako dođe do ozbiljnog udara na životni standard građana i ako cijene počnu nekontrolirano rasti.
Na novonastalu situaciju osvrnuli su se i iz Hrvatske udruge poslodavaca. Podsjećaju kako su i ranije upozoravali da su cijene goriva u Hrvatskoj bile među najnižima u regiji, što je stvaralo manjak u državnom proračunu, posebno tijekom turističke sezone. “Na taj način porezni obveznici zapravo subvencioniraju turiste i strane građane”, poručuju iz HUP-a.
Glavna direktorica HUP-a, Irena Weber, dodaje i kako zbog takve politike sektor proizvodnje i distribucije naftnih derivata gubi mogućnost za ulaganja. “Praktički posluju s manjim maržama od konkurencije u susjednim zemljama. Time se smanjuje prostor za investicije, razvoj, ali i za povećanje plaća zaposlenima”, istaknula je Weber.







