OSUĐENI NA KOMERCIJALNE LETOVE

Video |Hrvatski predsjednik i premijer ostali bez aviona: ‘Na servisu je već 2 mjeseca’

Idi na originalni članak

Predsjednik putuje u London, a premijer bi trebao u New York. No nijedan tamo neće državnim avionom.

Oglas

“Ako ste vi sad stavili premijera da ide redovnom linijom, vi morate imati više osiguranja s njim. To je sigurno 10 do 15 ljudi koji s njim moraju putovati. Sad zamislite koliko je to business karata ili karata prvog razreda u jednom avionu. I to košta daleko više nego vladin avion”, objašnjava zrakoplovni analitičar Alen Šćuric, izvještava Marina Brcković za RTL.hr.

A redovnom linijom će morati, jer je državni avion – na servisu. “Naravno, komercijalnom linijom jer hrvatski avion je na remontu već 4 mjeseca. Hrvatska ima samo jedan zrakoplov, pa s čim imaš s tim klimaš”, kazao je jučer predsjednik Zoran Milanović.

Ne baš 4 mjeseca. Na remontu u Njemačkoj nalazi se od 11. srpnja, kazali su nam iz Vlade. A kada će biti gotov – ne znaju.

“Ukupan period redovnog održavanja i planirane modifikacije je predviđen na 8 tjedana, ali zbog nedostatka potrebnih materijala i dijelova, te kašnjenja Europske agencije za zrakoplovnu sigurnost s certifikacijom i izdavanjem odobrenja, cjelokupan postupak kasni i nezahvalno je predviđati točan datum završetka istog”, kažu iz Vlade.

Da popravak predugo traje, smatra naš zrakoplovni stručnjak. “Ako su oni poslali avion na servis, a taj servis nije imao rezervnih dijelove za njega onda se ja pitam koji vrag? Mislim, tu nešto ne valja. Ili su odabrali krivi servis ili nešto niste znali”, kaže Šćurić.

U protekloj godini, premijer, predsjednik i ministri njime su putovali oko 120 puta.

Službeni zrakoplov Challenger CL-604 star je 25 godina. I može primiti 12 putnika. Maksimalni dolet mu je 6400 kilometara, a može letjeti i do 12.400 metara. I pritom potegnuti 840 kilometara na sat.

Uz redovne servise, državni vrh bi trebao služiti barem još 10 godina. No, je li dovoljan? “Znači, mi definitivno moramo imati jedan veći avion i jedan manji avion. Pri čemu ja smatram da bi Hrvatska sukladno svojoj veličini i utjecaju morala imati Airbus 319 ili 318 s kojim se može doći do bilo koje planete”, kazuje Šćuric.

Jer ovaj postojeći Challenger za vladajuće se, kako se čini, pokazao kao pravi izazov, izvještava Marina Brcković za RTL.hr.

Exit mobile version