Predsjednik putuje u London, a premijer bi trebao u New York. No nijedan tamo neće državnim avionom.
“Ako ste vi sad stavili premijera da ide redovnom linijom, vi morate imati više osiguranja s njim. To je sigurno 10 do 15 ljudi koji s njim moraju putovati. Sad zamislite koliko je to business karata ili karata prvog razreda u jednom avionu. I to košta daleko više nego vladin avion”, objašnjava zrakoplovni analitičar Alen Šćuric, izvještava Marina Brcković za RTL.hr.
A redovnom linijom će morati, jer je državni avion – na servisu. “Naravno, komercijalnom linijom jer hrvatski avion je na remontu već 4 mjeseca. Hrvatska ima samo jedan zrakoplov, pa s čim imaš s tim klimaš”, kazao je jučer predsjednik Zoran Milanović.
Ne baš 4 mjeseca. Na remontu u Njemačkoj nalazi se od 11. srpnja, kazali su nam iz Vlade. A kada će biti gotov – ne znaju.
“Ukupan period redovnog održavanja i planirane modifikacije je predviđen na 8 tjedana, ali zbog nedostatka potrebnih materijala i dijelova, te kašnjenja Europske agencije za zrakoplovnu sigurnost s certifikacijom i izdavanjem odobrenja, cjelokupan postupak kasni i nezahvalno je predviđati točan datum završetka istog”, kažu iz Vlade.
Da popravak predugo traje, smatra naš zrakoplovni stručnjak. “Ako su oni poslali avion na servis, a taj servis nije imao rezervnih dijelove za njega onda se ja pitam koji vrag? Mislim, tu nešto ne valja. Ili su odabrali krivi servis ili nešto niste znali”, kaže Šćurić.
U protekloj godini, premijer, predsjednik i ministri njime su putovali oko 120 puta.
Službeni zrakoplov Challenger CL-604 star je 25 godina. I može primiti 12 putnika. Maksimalni dolet mu je 6400 kilometara, a može letjeti i do 12.400 metara. I pritom potegnuti 840 kilometara na sat.
Uz redovne servise, državni vrh bi trebao služiti barem još 10 godina. No, je li dovoljan? “Znači, mi definitivno moramo imati jedan veći avion i jedan manji avion. Pri čemu ja smatram da bi Hrvatska sukladno svojoj veličini i utjecaju morala imati Airbus 319 ili 318 s kojim se može doći do bilo koje planete”, kazuje Šćuric.
Jer ovaj postojeći Challenger za vladajuće se, kako se čini, pokazao kao pravi izazov, izvještava Marina Brcković za RTL.hr.