
Hrvatska udruga za odnose s javnošću ovakve preporuke izdaje od 2017. godine vjerujući da komunikacijski stručnjaci imaju jednu od ključnih uloga u izgradnji demokratskoga društva te promicanju transparentne i profesionalne političke komunikacije
Kada komunikacijski savjetnici angažirani u izbornoj promidžbi istupaju u javnosti – u medijima, na društvenim mrežama, događanjima i sl. – predstavljajući se kao politički ili komunikacijski analitičari dok su istovremeno angažirani kao komunikacijski savjetnici za usluge upravljanja i vođenja izbornih kampanja, može doći do etičkih dvojbi i sumnje u nepristranost u vezi s predmetnim angažmanom.
Nepristranost i profesionalni integritet kao nužnost
U tom smislu komunikacijski stručnjaci angažirani u izbornim kampanjama pozvani su na prepoznavanje i aktivno upravljanje mogućim sukobom interesa s ciljem izbjegavanja svake aktivnosti koja bi mogla dovesti u pitanje njihovu nepristranost i profesionalni integritet. Kao smjernica u rješavanju mogućih etičkih dvojbi komunikacijskim stručnjacima može koristiti „Hrvatski etički kodeks odnosa s javnošću“ HUOJ-a, a posebice dio koji se odnosi na transparentnost kao jednu od ključnih etičkih normi:
Stručnjaci za odnose s javnošću jasno će i nedvosmisleno deklarirati svoje potencijalne sukobe interesa koji proizlaze iz profesionalnog angažmana koji ih mogu ometati ili spriječiti u neovisnom i objektivnom istupanju ili komentiranju u javnosti, uključujući komunikaciju u svim vrstama medija kao i na društvenim mrežama odnosno nastupima na događanjima.
Važno je održati visoke standarde etike i transparentnosti
Hrvatska udruga za odnose s javnošću poziva sve komunikacijske stručnjake da, ako su angažirani kao komunikacijski savjetnici za usluge upravljanja i vođenja izbornih kampanja, a istovremeno istupaju u javnosti kao analitičari ili komentatori političkih i komunikacijskih događanja i procesa vezanih uz izbornu promidžbu, objave svoj angažman i ulogu na primjeren način (kao što je, primjerice, potpis u medijskim istupima, na društvenim mrežama ili sl.) te tako daju dodatan doprinos transparentnosti i etičnosti izborne promidžbe, uz poštovanje Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma.
U današnjem političkom okruženju važno je održati visoke standarde etike i transparentnosti u svim aspektima političke komunikacije. S obzirom na utjecaj koji analize i strateške preporuke komunikacijskih stručnjaka mogu imati na javno mnijenje, oni imaju odgovornost ne samo prema svojim klijentima već i prema društvu u cjelini, a poštovanjem profesionalnih standarda i održavanjem visoke razine integriteta mogu nemjerljivo doprinijeti ugledu i osnaživanju čitave struke te jačanju demokratskih procesa i pozitivnoj političkoj klimi.
U slučaju nedoumica, komunikacijski stručnjaci slobodni su i obratiti se Sudu časti HUOJ-a vezano uz etička pitanja komunikacijske profesije.







