Poslovne banke obavještavaju vlasnike tekućih računa o promjenama
Klijente koji koriste okvirni kredit po tekućem, popularni minus, da se naziv te usluge iz ‘dopušteno prekoračenje po tekućem računu’ mijenja u ‘prešutno prekoračenje po tekućem računu’.
Termin ‘prešutno prekoračenje’ zakonski je termin, definiran u Zakonu o potrošačkom kreditiranju, članak 2, prema kojem je to ‘prekoračenje pri kojem vjerovnik potrošaču stavlja na raspolaganje sredstva koja nadmašuju trenutačno stanje tekućeg računa potrošača ili dogovoreno prekoračenje’, objasnili su iz Erste banke Novom listu.
Erste tako primjerice svojim klijentima šalje obavijesti o promjeni pružanja te usluge, odnosno ‘minusa’, koja se sastoji u tome da se dopušteno prekoračenje, odnosno okvirni kredit kao usluga ukida, a istovremeno se uvodi spomenuto prešutno prekoračenje, kao nova usluga.
S obzirom na to da ukidaju postojeću uslugu, obavijestima koje stižu na kućne adrese klijenata ujedno i otkazuju ugovore o dopuštenom prekoračenju, kao i Erste Maestro Plus usluge. Navode i ‘proaktivnu’ napomenu da ako više ne žele koristiti tu uslugu imaju priliku i mogućnost obročne otplate iznosa minusa u 12 mjesečnih obroka. No, ta usluga nije besplatna, budući da Erste odmah nudi novi kredit za zatvaranje starog, odnosno minusa po tekućem, uz kamatu od 7,5 posto (kod njih je kamata na minus oko 9 posto, op.a.).
”Ponuda obročne otplate iskorištenog iznosa okvirnog kredita u slučajevima kada banka ne namjerava produljiti navedenu mogućnost klijentu, zakonska je obveza. Erste banka isto je omogućila i onim klijentima koji mogu nastaviti koristiti uslugu prešutnog prekoračenja u postojećem odobrenom iznosu, a to iz nekog razloga ne žele, te ih i o tome informira u službenom dopisu koji im upućuje”, objasnili su u banci.
Vijesti.hr
Ilustracija/Davor Puklavec/PIXSELL