Iskusni kapetan o potrazi za Miškićem: ‘Ako su se dokopali splavi, onda još uvijek plutaju Atlantikom’

Ako je na splavi netko pametan, namirnice se mogu raspodijeliti na jako puno dana, kaže iskusni hrvatski pomorac

Ovu situaciju može u potpunosti razumjeti samo onaj tko je plovio, riječi su kojima je umirovljeni dubrovački kapetan Jakša Đanko Zupčić prokomentirao situaciju oko potrage na Atlantiku za izgubljenim pomorcima među kojima je i hrvatski kapetan Dino Miškić, piše Dubrovački dnevnik.

Podsjetimo, tegljač Bourbon Rhode potonuo je još 26. rujna, u oluji povezanoj s uraganom Lorenzo. Bio je na putu prema Gvajani, a problemi su počeli na Atlantiku. Spašena su tri člana posade, dok su pronađena i četiri tijela poginulih pomoraca. Za sedmoricom, među kojima je i šibenski kapetan Dino Miškić, još se traga.

“Istinu ćemo doznati samo ako nađu pomorce”

“Čitam svašta na portalima. Neki koji komentiraju se razumiju, neki se ne razumiju. Sad tu ima 101 teorija. Govore da je brod bio slab, loš. To je takozvani “supplier”, dakle kao neki opskrbni brod. Relativno malen brod. Čuli smo da je bio na popravku od dva tjedna prije nego je isplovio prema Srednjoj Americi. Mi ne znamo, mi ne možemo znati je li isplovio uslijed žurbe, jesu li izvršeni svi popravci. Čuli smo priču i da nije imao goriva. Sad su sve to naklapanja. Istinu ćemo doznati samo kad ako Bog da pronađu sedmoricu pomoraca. Također, netko je tom i takvom brodu potpisao papire. Morat će se provjeriti je li imao uredne papire za isplovljavanje”, rekao je Zupčić.

Dodaje kako je važna i brzina broda, ali ističe kako se očito nevrijeme nije moglo izbjeći.

“Takvo nevrijeme se događalo i meni, pokušavaš to izbjeći kako najbolje znaš. Kako vidim u medijima, protok vode je bio s krmene strane broda, a vidjeli smo njegovu sliku i ima nisku krmu. Ako je more prvo ušlo u strojarnicu, tada je to najteže. To su valovi od 15 pa i 20 metara. Zamislite, ugasio se stroj, isto kao pomoćni motori, u mraku ste, a valovi vam dolaze sa strane, a vi ste u nagibu od 40, 45 stupnjeva. Tada vam je džaba, ma koliko god da imate iskustva i koliko god da ste pametni”, rekao je Zupčić.

“Splav je najvažnija”

Smatra da je sada splav najvažnija od svega.

“No, zamislite kako je u takvim uvjetima teško splav baciti u more. Ona stoji na svojoj podlozi, na sedlu. Treba je odvezati, dignuti spojke koje je drže uz postolje… Ona ima i konop kojeg trznete i splav padne zajedno s oklopom u more, gdje se napuše i sve biva u redu. No, to je kad je vrijeme idealno. Kako to sve napraviti tijekom nevremena – zapitao se kapetan Zupčič.

“Postoji još jedna mogućnost. Splav ima hidrostatičnu kuku i dok brod tone ta kuka automatski presiječe konop i splav ispluta na površinu. Daj Bože da su se dokopali te splavi! Ako jesu, onda još uvijek plutaju na Atlantiku. No, teško je dok vi plutate u moru tek tako pristupiti splavi”, dodao je.

“Te splavi imaju rakete, ručne buktinje, litru i pol vode po osobi te energetske pločice hrane. Ako je netko pametan unutra to se onda može raspodijeliti na jako puno dana”, kaže kapetan koji upozorava da je splav teško naći u golemom prostranstvu Atlantika.

“Čudno. Sada više ne spominju da je uočena splav”

“Pogotovo je teško ako je loša vidljivost. Govore da su ih snimili sateliti. Ali, jesu li oni uopće uočili splav ili nešto drugo? Sinoć smo čekali hoće li potraga uroditi plodom jer su svi krenuli prema lokaciji gdje je splav navodno uočena, ali sad se to više ne spominje. Što mi je čudno”, kaže kapetan te dodaje kako je prvotno bila greška prekinuti potragu. Posebno zbog toga što se sumnjalo da su pomorci na splavi.

“U svakom slučaju, uvjeren sam da je kapetan Dino s ostatkom svoje posade živ ako se dokopao splavi. Najvažnije je da ga nađu i da bude živ i zdrav. Takvo nešto psihički uništi čovjeka, ali bitno je da bude živ. Nadajmo se da se dokopao splavi. Sad tu ima puno priča, ali istina će se znati samo kad ih i ako ih nađu”, kazao je pomorac koji je plovio 47 godina, od čega je 25 godina bio kapetan, piše Dubrovački dnevnik.
Dubrovački dnevnik
Foto: Facebook

Povezani VIDEO: