Iz Državnog inspektorata RH upozoravaju na zakone, posebno u slučaju prijevare kupaca
Nakon odrađene ljetne sezone u poslovnici jednog trgovačkog lanca u Novalji na Pagu, jedna sezonska radnica odlučila se javiti Glasu Slavonije s nizom loših iskustava koja je ondje doživjela.
Iako se svake godine pojavljuju priče s lošim iskustvom rada na sezoni, ova ima i elemente kaznenih djela. Dodatna je otegotna okolnost i činjenica da se radi o velikoj tvrtki s poslovnicama diljem Hrvatske.
Sugovornica priču počinje s opisom loše atmosfere koja je općenito vladala u trgovini, jer je bio veliki pritisak na radnike kojih je bilo premalo.
“Svi oni koji i dođu, ubrzo daju otkaz, zbog čega nastaje potpuni kaos i sav teret posla prebaci se na nas malobrojne koji smo ostali,” pojašnjava i dodaje kako su nadređeni tražili od njih čak i krađu. “Do sredine sezone u trgovini uopće nije bilo zaštitara, a kako se usred ljeta dolaskom stranaca u trgovini dosta krade, morao je postojati način da se sav taj manjak namiri. Nama blagajnicama je rečeno da strancima otkucavamo cigarete i alkohol, na način da imamo unaprijed spremne šifre ili etikete tih proizvoda, u nadi da će proći i da kupac neće uočiti prijevaru. Ako se netko požali da mu je previše naplaćeno, onda se moramo ispričati i vratiti novac, a ako se nitko ne žali, onda je to plus za tvrtku. Inventurom je čak utvrđen enorman višak cigareta, oko 40 šteka, zbog čega je jedan od radnika dobio povišicu za uspješno obavljen posao. Regionalni voditelj ostao je u šoku kada je vidio cifru, ali očito mu je to normalno jer nije imao primjedbi,” iznijela je optužbe ova radnica i upozorila na kršenje prava radnika.
“Jedan je mesar dobio otkaz jer je prestar, drugi jer se tobože netko žalio na njega, a trećeg je regionalni voditelj izvrijeđao i istog trena dao papire za otkaz. Tri mesara otišla su na neugodan način, a jednoj djevojci su dali otkaz nakon što je otišla na porodiljni. Također, teška situacija dogodila se kod preše za karton koja je konstantno puna, pa skladištari moraju uskakati u nju i gnječiti karton da ga utiskaju unutra. Zbog toga se jedan od njih ozlijedio toliko da danima nije mogao doći na posao, na hitnoj nije smio reći kako i gdje su nastale ozlijede, a s plaće mu je skinuto više od 1000 kuna zbog višednevnog izbivanja”, zaključila je radnica.
Za komentar su se iz Glasa Slavonije obratili Zlatici Štulić, predsjednici Sindikata trgovine Hrvatske koja na opisane situacije kaže da su šokantne i pojašnjava što može učiniti onaj tko se nađe u sličnoj situaciji.
“Od radnika nitko u tvrtki ne smije tražiti da radi bilo što nezakonito, da vara kupce i slično. Radnik treba jasno dati do znanja da će raditi odgovorno i u skladu s pravilima struke te sve nepravilnosti prijaviti voditelju objekta i upravi društva, a radnik koji je član sindikata treba se javiti ondje radi pružanja pravne pomoći. U konkretnom slučaju moglo se i pozvati policiju, jer nitko nema pravo naplatiti kupcu ono što nije kupio. Da sam na mjestu spomenute radnice, obratila bih se upravi društva, s imenima onih koji su odgovorni, jer sigurno ni jednoj velikoj tvrtki nije u interesu poslovati na ovakav način”, kaže Štulić.
Iz Državnog inspektorata RH upozoravaju na zakone, posebno u slučaju prijevare kupaca, ističući kako je obveza trgovca potrošaču omogućiti provjeru ispravnosti zaračunatog iznosa u odnosu na kupljene proizvode.
Vijesti.hr