KOME IDE RAZLIKA?

Video | Isti sir u Hrvatskoj duplo skuplji nego u Italiji. Evo u čemu je kvaka

Za porast cijena kupci često krive trgovce, a oni tvrde – marže su ostale iste…

U Italiji malo više od 10, u Hrvatskoj gotovo 20 eura. Isti sir, ista količina, a cijena dvostruko veća.

Mirjana Butković iz Zagreba kaže: “Mi plaćamo za sve druge, mi smo žrtveni jarci.”, izvještava Marko Šiklić za RTL.hr.

Ivančica Matarić, također iz Zagreba, govori nam: “Što ćemo mi, mali ljudi, pa ovi na vrhu trebaju nešto napraviti, oni kalkuliraju s nama.”

Iako trgovac u slučaju sira nije maknuo originalnu etiketu, zakonski je poručuju iz Državnog inspektorata, ali i Udruge za zaštitu prava potrošača, sve čisto. Trgovac na policu može staviti cijenu kakvu god želi.

Predsjednica Hrvatske udruge za zaštitu potrošača Ana Knežević komentira: “Veliki je problem, ali zapravo smo mi tu svi zajedno nemoćni jer je sve uzmi ili ostavi, ako možeš kupiti – kupi, ako ne možeš produžiš dalje.”

Predsjednik Udruženja za trgovinu HGK Ivica Katavić govori: “Postoje marže koje se formiraju na najnižem mogućem nivou jer se radi o proizvodu koji je direktno važan za borbu s konkurencijom, a nekad se radi o proizvodu koji možemo smatrati nekom vrstom luksuza, pa si trgovac tu može dozvoliti malo veću maržu.”

Za porast cijena kupci najčešće krive trgovce koji tvrde: “marže su više-manje na istim razinama.”

Potpredsjednik HUP-Udruge trgovina Mirko Budimir kaže: “Slobodno je tržište i svaki trgovac autonomno može donositi cijene po kojoj će on stavljati robu na svoje police, a mi između sebe trgovci jedni druge prisiljavamo da se racionalno ponašamo.”

Na skuplju košaricu, tvrde ekonomisti, utjecalo je i zamrzavanje cijena devet osnovnih proizvoda. Prodekan na Zagrebačkoj školi ekonomije i managementa Boris Podobnik kaže nam: “Ako neki proizvođači moraju limitirati svoje cijene, to kod trgovaca znači – da ako već moraju biti u gubicima za neke proizvode, onda će to na neki način kompenzirati tako da povećaju cijene drugih proizvoda.”

I tako dolazi do začaranog kruga u kojem je kupcima uvijek previše, a proizvođačima premalo – pa se postavlja pitanje tko je uzeo razliku. Mirko Budimir odgovara: “Sva ta nezadovoljstva koju su nekad opravdana, a nekad i ne – sve se lomi preko nas. Odgovorno kažem da nema nikakvih dogovora, nemoguće je. Imamo previše igrača i cijene se formiraju isključivo na tržištu.”

Ivica Katavić iz HGK govori: “Trgovci se optužuju da imaju ekstra dobit, ali to stvarno nije tako. Proizvodi nam dolaze po cijenama kakve jesu od proizvođača i distributera.” Jedno poskupljenje vodi u drugo, a cijeli račun – kao i obično na kraju plaćaju građani, izvještava Marko Šiklić za RTL.hr.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari