Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja je ranije upozoravala na tu nelogičnost i istaknula da prijevoznike obilježava nacionalni ili okvir tržišta EU, a ne regionalni
Vozači osobnih automobila profitirali su od individualizacije polica obveznog osiguranja i veće palete proizvoda, pokazalo je istraživanje tržišta obveznog osiguranja koje je provela Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN), piše Poslovni dnevnik.
Agencija ocjenjuje da to tržište, na kojem 13 osiguravatelja godišnje zaračuna 2,2 milijarde kuna premije, a prosječna polica dosegne oko tisuću kuna, “kompetitivno i dobro strukturirano”. Iz agencije su poručili kako su vidljve pozitivne mjere po pitanju širenja paleta proizvoda i usluga među društvima za osiguranje čime se potrošačima proširio izbor.
Gledanjem na Hrvatsku kao jedinstvenu zonu rizika, umjesto dosadašnjih sedam zona, više od polovice osiguranja prestalo je diskriminirati prijevoznike prema registracijskim oznakama zbog čega su oni iz Daruvara plaćali oko 12.000 kuna, a iz Zagreba ili Krapine istu policu 22.000 kuna.
AZTN je ranije upozoravao na tu nelogičnost i isticao da prijevoznike obilježava nacionalni ili okvir tržišta EU, a ne regionalni, zbog čega Agencija smatra da te promjene “mogu pozitivno utjecati na konkurentnost pojedinih prijevoznika na hrvatskom te tržištu Unije”.
Kod osobnih automobila, kod kojih 2013. unutar iste zone rizika praktično nije bilo razlike u visini premije, tri godine kasnije osiguravatelji uvažavaju klase vozila što je rezultiralo većim razlikama u cijenama i većim izborom zahvaljujući individualizaciji polica.
Vijesti.hr
Foto: RTL