Kum nestalog kapetana: ‘S brodom je uvijek bilo problema, Bourbon je škrta firma i nisu ga popravljali!’

Idi na originalni članak
Twitter/marine nationale

‘Na dokovanju nisu popravili gdje je upravo curilo more, a firma je forsirala moga kuma da mora stići u Georgetown 3. listopada’

Oglas

Remorker Bourbon Rhode, dug 50-ak metara, našao se usred uragana Lorenzo prije nekoliko dana i potonuo usred Atlantika.

“Nisu popravili gdje je curilo more”

“Prije dva dana došao sam u Sydney, kad sam saznao od njegove žene da ne zna ništa o mužu ni što se događa. Rekao je da su imali oduvijek problema s tim brodom jer je bio 12 godina u Nigeriji. Nakon toliko godina Nigerije išli su na Las Palmas gdje je bilo dokovanje i popravak broda te je brod trebao ući u novi charter 3. listopada, rekao je za Morski.hr Joško Mrvica, prijatelj i kum Dine Mikšića, nestalog kapetana broda “Bourbon Rhode”.

“Na dokovanju nisu popravili gdje je upravo curilo more, a firma je forsirala moga kuma da mora stići u Georgetown 3. listopada. Prvo, brod nije imao dovoljno goriva za izbjegavanje tog uragana koji je bio ogroman. Jedina šansa je bila da ide punom brzinom i da tako dođe na vrijeme u Georgetown, što bi značilo da je morao ići ispred uragana, ali u međuvrimenu, zbog curenja mora u makinu, stao je jedan motor gdje više nije bilo mjesta za povratak. To vam je profesionalna informacija i naš svakidašnji problem zbog cijene nafte”, rekao je Mrvica.

Dodao je da je firma čiji je brod uvijek “bila škrta i nije popravljala brod”.

“Ustvari u firmi rade francuski laici koji nemaju veze ni o čemu pa je zbog toga jako puno pomoraca dalo otkaz i prešlo u drugu firmu”, istaknuo je Mrvica i nastavio:

“Brod posjeduje VDR (crna kutija), EPIRB koji je vani za aktiviranje distresa i dva radarska transpondera koji se nose u splavi. Znači ‘immersion suit’ i ‘lifejacket’ su dva osnovna elementa za napuštanje broda. EPIRB, koji mora biti aktiviran jer je na hidrostatskoj kuki – nije nađen. Dva SART-a koji daju radarski signal drugim brodovima i avionima – nisu nađeni. To je osnova ‘safety’ opreme na brodu! Imali su 4 ‘liferafta’ i jedan ‘fast rescue craft’. ‘Fast rescue craft’ im je bio toliko u kvaru da se ni u bonaci nije mogao spuštati”, rekao je.

“Traga se za tri splavi ili ‘liferafta'”

Na pitanje jesu li se preostale tri splavi aktivirale, Mrvica je rekao da su sve splavi otpuštene te da je to potvrdila posada.

“Traga se za tri splavi ili ‘liferafta’. Nisu se ukrcala dvojica: električar i sekondo makine. Oni su odbili direktnu naredbu kapetana za napuštanje broda. Vjerovali su da će se spasiti ako ostanu na brodu i da mogu izvući brod”, rekao je za Morski.hr.

Exit mobile version