VELIKO NEZADOVOLJSTVO

LJUDI SU BIJESNI NA NAŠU POŠTU Pošiljke brutalno kasne: ‘Kao da živim na Kamčatki, a dostavlja medo’; Pošta: ‘Takav je mjesec’

Idi na originalni članak
Ilustracija: Riportal

Razlog ljutnje građana uglavnom je kašnjenje ili pak gubitak pošiljki

Oglas

Građani Hrvatske nezadovoljni su radom pošte jer neki mjesec dana ne mogu doći do svojih računa. Jedan od njih je privatni poduzetnik iz Pregrade koji se požalio Jutarnjem listu na rad Hrvatske pošte.

“Ja kao da živim na Kamčatki, a poštu mi dostavlja medo. Danas sam dobio prvu poštu ovaj mjesec, sve račune kojima je već prošlo dospijeće”, rekao je poduzetnik. U pregradskoj poslovnici Pošte kažu da je razlog kašnjenja računa činjenica da se pošta još nalazi u Zagrebu te da oni nemaju veze s tim.

Poduzetniku su iz Hrvatske pošte na prigovor odgovorili da je pošta poslana prema adresi te da stiže u petak. Na fotografijama koje je poduzetnik ustupio Jutarnjem listu vidi se kako je jedan od računa zaprimljen 30. studenog u krapinskoj poslovnici, drugi račun 3. prosinca dakle četvrti dan kasnije i tako redom. Radi se o frakturama za leasing, računima banke, računima za dobavljače kojia su vezani rokovima koje pregradski poduzetnik nije na vrijeme primio.

Službeno pismo iz Sesvetskog Kraljevca poštom 25 dana ‘putovalo’ do Zagreba

Nažalost, poduzetnik nije jedini koji je nezadovoljan brzinom rada Hrvatske pošte. Još jedan poslovni korisnik kontaktirao je Jutarnji i rekao kako mu je roba iz Hamburga za Hrvatsku krenula prošlog petka te da se u Zagrebu nalazi od ponedjeljka. Međutim, još nije stigla na adresu dostave iako je ovom čovjeku roba potrebna za obavljanje posla.

Sudeći prema komentarima na društvenim mrežama Hrvatske pošte, nezadovoljnika ima puno pa tako korisnici ovih dana stranicu Pošte zatrpavaju bijesnim porukama. Razlog njihove ljutnje je uglavnom kašnjenje ili pak gubitak pošiljki. Jedan od korisnika požalio se da je službeno pismo koje je slao iz Sesvetskog Kraljevca slao na zagrebačke Svetice putovalo čak 25 dana. Inače, Sesvetski Kraljevec udaljen je od Zagreba oko 11 i nešto kilometara. Da dostavu paketa čeka od 27. studenog požalila se jedna osoba te rekla da joj na tracking broju piše da je 7. prosinca dostava bila bezuspješna, a nije ga ni dobila.

Iz Krapinskih Toplica do Huma na Sutli pošta je putovala od 25. studenog do 9. prosinca, a jedan paket koji je 2. prosinca Hrvatska pošta preuzela od DHL-a još uvijek nije dostavljen na adresu.

Odgovor Hrvatske pošte: ‘Ovo je specifičan mjesec…’

Ljutiti korisnici ne ostavljaju negativne komentare samo Hrvatskoj pošti jer se oni mogu pročitati i na društvenim mrežama DPD Croatia. Tamo korisnici uglavnom prigovaraju što im pošta i po pet dana stoji u skladištu, a jedna žena je napisala da je od dostavljača preuzela paket s razbijenom robom koju je kupila.

Nisu samo Hrvati frustrirani dostavom pošte – u komentarima na stranicama globalne kompanije DHL Express korisnici diljem svijeta ovih dana ostavljaju dosta prigovora na rad poštanskih i dostavnih službi jer pošiljke kasne, čekaju na skladištima i stižu oštećene.

U svoju obranu, iz Hrvatske pošte kažu da je po srijedi specifičan mjesec u kojem je poštanski promet u prvih tjedan dana 20 posti veći nego tijekom istog razdoblja prošle godine, a time je i veći broj korisničkih prigovora. Na upit Jutarnjeg lista o tome koliko su prigovora i koje vrste zaprimili iz pošte nisu odgovorili, no napomenuli se kako se radi o “promilima u odnosu na uspješno dostavljene pošiljke”.

“Ne možemo utjecati na to koliko brzo će pošiljke putovati do Hrvatske, a čim ih zaprimimo, obrađujemo ih i šaljemo na dostavu. Podaci na temelju kojih internetske trgovine šalju obavijesti kupcima o statusu pošiljki često nisu usklađeni s aktualnim stanjem jer se uglavnom ni ne radi o praćenim pošiljkama. Pošiljke s besplatnom poštarinom ili poštarinom u iznosu nekoliko dolara ili eura nisu u evidenciji tracking sustava, pa preciznost tracking sustava ovisi o vrsti odabrane dostave”, odgovaraju iz Hrvatske pošte.

Poručuju da zbog korone u sortirnici radi 20 posto manje ljudi

Zbog kritika korisnika, Hrvatska pošta je u petak organizirala obilazak glavne sortirnice pisama i paketa. Navode da je gužva u prosincu veća te ističu da je ove godine situacija dodatno pogoršana koronavirusom, kojim je zaražen i velik broj njihovih djelatnika.

Ivan Čulo, šef Uprave Hrvatske pošte, kaže da sortirnica u Velikoj Gorici ima kapacitet od oko 13.000 paketa na sat. Preko 1.000 osoba radi u cijeloj zgradi, dok je u svakoj smjeni između 60 i 100 ljudi i to samo za otpremu pošiljki. Čulo poručuje da se djelatnici Pošte trude da svi paketi odu iz sortirnice u roku od najviše 20-ak sati.

“Ovo je srce cijele Hrvatske pošte i ovdje se radi gotovo 24 sata dnevno. Prosinac je uvijek mjesec kada zbog božićnih i novogodišnjih blagdana imamo mnogo više posla. Ova je godina malo izazovnija i zbog koronavirusa, koji nije poštedio ni naše djelatnike, ima nas barem 20 posto manje, ali trudimo se svoju uslugu odraditi maksimalno brzo i profesionalno”, veli Čulo.

HAKOM: ‘Nema nepravilnosti’

Iz HAKOM-a su za Jutarnji list potvrdili da je agencija od početka epidemije počela zaprimati povećani broj podnesaka korisnika zbog prekoračenja roka prijenosa pošiljki u međunarodnom prometu i zbog nejavljanja službe za korisnike Hrvatske pošte. Zbog toga je HAKOM u listopadu obavio izvanredni nadzor nad Poštom pa su je utvrđeno kako nema nepravilnosti kada se radi o pošiljkama u međunarodnom prometu.

Ono što je utvrđeno jest da pošiljke u Hrvatsku stižu sa zakašnjenjem u odnosu na razdoblje prije pandemije. Razlog se krije u tome što su brojne avionske linije ukinute. Sporovi protiv Hrvatske pošte najčešće se pokreću zbog oštećenja pošiljke, dok je na drugom mjestu gubitak pošilje, a prekoračenje roka na trećem mjestu.

Danas.hr/Net.hr

Foto: Pixsell

Exit mobile version