ZANIMLJIVO OBJAŠNJENJE

Mikulić o odluci inspekcije: ‘Restoran je zatvoren zbog jednog stola na javnoj površini’

Idi na originalni članak
Photo: Tomislav Kristo/CROPIX/POOL/PIXSELL

Mikulić je dodao da su od ukupno 35.000 ugostiteljskih objekata utvrđene nepravilnosti u 31 objektu

Oglas

Protiv svih ugostitelja koji ispunjavaju epidemiološke mjere obustavit će se postupci, kazao je u nedjelju glavni državni inspektor Andrija Mikulić.

”Obustavit ćemo postupke protiv svih ugostitelja koji ispunjavaju mjere epidemiologa i koriste rukavice, maske te brane od pleksiglasa. Ti ljudi će moći raditi”, kazao je Mikulić na konferenciji za novinare Nacionalnog stožera Civilne zaštite.

Komentirajući zatvaranje zagrebačkog restorana koji se prema mišljenju inspektora nije pridržavao epidemiološkoh mjera, Mikulić je kazao da je restoran zatvoren zbog iznijetog stola na javnu prometnu površinu.

”Minimalni tehnički uvjeti su uvjeti kako i što možete raditi. Osnovni primjer, kad riješimo epidemiju ići ćemo na terase na kavu. Za svaku terasu je propisano koliko može imati stolova i stolica. I ovaj stol mora biti propisan”, pojasnio je.

Mikulić je dodao da su od ukupno 35.000 ugostiteljskih objekata utvrđene nepravilnosti u 31 objektu.

HGK traži hitno očitovanje Stožera o zatvaranju ugostiteljskih objekata

Hrvatska gospodarska komora u nedjelju je zatražila hitno očitovanje Nacionalnog stožera Civilne zaštite i pojašnjenje uputa prema ugostiteljima, s obzirom da je Državni inspektorat jučer zatvorio velik broj ugostiteljskih objekata koji pripremaju hranu, iako su, tvrde ugostitelji, postupali po uputi Ministarstva turizma.

“Ovo su neizvjesna vremena u kojima pokušavamo održati krhku ravnotežu između potrebe očuvanja gospodarske aktivnosti i poštivanja zdravstvenih mjera. No, i prije nego što smo se našli u ovako izazovnoj situaciji, naglašavali smo da se u takvim pitanjima pristup treba temeljiti na dodatnoj edukaciji i prevenciji te mogućnosti da gospodarstvenici isprave nenamjerne greške”, proučio je predsjednik HGK Luka Burilović. 

HGK je, naime, kontaktirala veći broj tvrtki-članica na temu nejasnih uputa prema ugostiteljima i zatražila hitno očitovanje Nacionalnog stožera Civilne zaštite kako bi se riješile nejasnoće i pronašao način kako očuvati poslovanje i radna mjesta.

Burilović je naglasio i da, za početak, upute moraju biti jasne i nedvosmislene te jednake u primjeni kod svih službenih tijela, kao i da, u uvjetima u kojima se brojna pravila mijenjaju na dnevnoj bazi, a nema vremena za izdavanje tumačenja, kažnjavanje treba biti posljednja mjera kojoj ćemo pribjeći.

„Pronalazak rješenja ovih dana je tim važniji budući da polako krećemo prema popuštanju mjera. Trebamo sjesti i pronaći kompromis, kao što je to napravljeno i s tržnicama. Svakako, zatražili smo i sastanak s državnim inspektoratom kako bismo zajedno na konstruktivan način riješili nesporazume i pronašli zakonski održivo rješenje,“ rekao je Burilović.

Glas poduzetnika: Zašto inspektori postupaju suprotno tumačenju Ministarstva turizma?

Ranije su iz udruge Glas poduzetnika upozorili da je Državni inspektorat zapečatio i na 30 dana zabranio rad preko 20 restorana iako su, ističu, sukladno uputi Ministarstva turizma kupcima izdavali hranu ispred objekata ili je donosili u automobil.

Iz inicijative navode da su jučer obaviješteni o velikom broju slučajeva zatvaranja restorana u Zagrebu, Rijeci i drugim gradovima uz obrazloženje da su izdavanjem hrane ispred objekata postupali protivno odluci Nacionalnog stožera civilne zaštite.

Napominju da su još 19. ožujka dobili službeni odgovor Ministarstva turizma koji vezano upravo za ovu situaciju glasi: “Naručitelj može naručenu hranu osobno preuzeti na pragu objekta ili u njegovoj neposrednoj blizini”.

Navode da iz Nacionalnog stožera nisu odgovorili na upit za daljnje tumačenje zašto inspektori postupaju suprotno tumačenju Ministarstva.

Vijesti.hr

Exit mobile version