Dodaju i kako se o novom sustavu kontinuirano komunicira od 2019. kada je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture javno predstavilo projekt novog sustava naplate cestarine u Republici Hrvatskoj u sklopu projekta Modernizacija i restrukturiranje cestovnog sektora u suradnji sa Svjetskom Bankom.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture najavilo je potpuno novi sustav naplate cestarina, a naplatne kućice i plaćanje gotovinom odlaze u povijest.
Hrvatske autoceste (HAC) za Danas.hr odgovorile su na pitanje što će se dogoditi s brojnim radnicima koji rade na naplatnim kućicama.
“Što se tiče radnika na naplatnim postajama, jedan dio radnika otići će u mirovinu, jedan dio će otići kroz sustav poticajnih otpremnina, dok će jedan dio ostati na poslovima nadzora i kontrole i drugim pozadinskim poslovima”, rekli su.
Dodaju i kako se o novom sustavu kontinuirano komunicira od 2019. kada je Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture javno predstavilo projekt novog sustava naplate cestarine u Republici Hrvatskoj u sklopu projekta Modernizacija i restrukturiranje cestovnog sektora u suradnji sa Svjetskom Bankom.
Novi sustav naplate bit će kombinacija dvije suvremene i provjerene tehnologije – naplate putem modernije verzije uređaja ugrađenog u vozilo (ENC) i naplate putem automatskog sustava očitanja registarskih oznaka.
Slobodni protok bez zaustavljanja
U HAC-u su uvjereni da će ta oba načina korisnicima omogućiti slobodni protok bez zaustavljanja.
“Novi sustav naplate cestarine temelji se na slobodnom protoku s više voznih trakova, bez zaustavljanja vozila, s beskontaktnim načinima plaćanja. Dakle, s uvođenjem novog sustava naplate cestarine više neće biti rampi pa se očekuje da bi sve trebalo biti brže i bez gužvi”, kazali su.
Na pitanje koliko će sve koštati, kazali su da je implementacija novog sustava naplate cestarine procijenjena na 65,9 milijuna eura i bit će u potpunosti financirana iz sredstava Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021 – 2026.
Novi elektronički sustav naplate cestarine bit će u funkciji najranije krajem 2024., prenosi Net.hr.