Visoki ovogodišnji porasti dolazaka i noćenja domaćih turista, koji su u hrvatskom turizmu po brojnosti na drugom mjestu, iza Nijemaca, rezultat su kombinacije blagog ekonomskog oporavka i nešto bolje kupovne moći građana, uz mogućnosti plaćanja na rate, različitih i cjenovno dostupnijih ponuda te promocije.
Sažetak je to najčešćih komentara profesionalaca iz sustava turističkih zajednica na ovogodišnji porast broja domaćih turista i njihovih noćenja, koji je po podacima Hrvatske turističke zajednice (HTZ) za prvih sedam mjeseci ove godine iznosio gotovo 9 posto u dolascima i 8 posto u noćenjima u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Proteklih godina broj dolazaka domaćih turista i njihovih noćenja je stagnirao.
Gotovo iste poraste dolazaka i noćenja, od 9 odnosno 7,2 posto, ove su godine ostvarili u sedam mjeseci i strani turisti. Iako su po stopama rasta slični stranima, ipak se još ne može govoriti o jačem udjelu domaćih turista u ukupnom fizičkom turističkom prometu Hrvatske, jer oni s 952,2 tisuće dolazaka u sedam mjeseci ove godine i dalje imaju relativno mali udjel od 12 posto u ukupnih gotovo 8 milijuna dolazaka, a sa 4,27 milijuna noćenja udjel od 10,6 posto u ukupnih 40,4 milijuna noćenja.
No, jedna je od specifičnosti hrvatskog turizma upravo to da strani turisti ostvaruju 80 do 90 posto ukupnog prometa, za razliku od primjerice talijanskog, grčkog, španjolskog, francuskog i turskog pa i njemačkog, gdje domaći turisti udjel od 20-30 pa i više posto zahvaljujući i poticajima, pozivima i ciljanoj promociji javnog i privatnog sektora da odmor provode u svojoj zemlji, što u Hrvatskoj baš i nije bila česta pojava.
Unatoč tome, velika je važnost takvog trenda, jer su domaći turisti uvijek bili dobri potrošači, pa i je i s te strane važan njihov jači ‘povratak’. Očekuje se da će se sličan trend rasta domaćih turista nastaviti i do kraja ove godine.
Važnost domaćih turista za ukupni hrvatski turizam potvrđuje i podatak da su po dolascima u sedam mjeseci ove godine među svih 70-ak nacija koji su dolazili na drugom mjestu, odmah iza Nijemaca, kojih je došlo tek 30-ak tisuća više nego domaćih.
Porasti domaćih turista vidljivi su u gotovo svim županijama, i kontinentalnim i jadranskim, među kojima u sedam mjeseci u porastima noćenja domaćih svakako predvode Bjelovarsko-bilogorska, Brodsko-posavska i Karlovačka županija te Zagreb, odnosno Splitsko-dalmatinska, Šibensko-kninska, Kvarner i Dubrovačko-neretvanska županija.
Napominjući kako trend rasta domaćih turista očekuje i u nastavku godine, direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić ističe da rast putovanja domaćih unutar Hrvatske veseli, za što razloge osim u rastu kupovne moći i lijepom vremenu vidi i u dobroj i kvalitetnoj pripremi sezone te u kampanji za projekt Hrvatska 365, prenosi Hina.
Direktorica Turističke zajednice Kvarnera Irena Peršić Živadinov odlične poraste domaćih turista u toj regiji ove godine objašnjava prije svega dobro odrađenim informiranjem i promocijom na domaćem tržištu.
“Cilj naše TZ je približiti domaćem gostu sve komparativne prednosti koje Kvarner nudi, a rezultati s domaćeg tržišta su dokaz da u tome i uspijevamo. Promotivne kampanje u Hrvatskoj odrađujemo tijekom cijele godine s naglaskom na motive dolazaka u pred i posezoni, kako bi se na taj način i popunjavali smještajni kapaciteti u tim razdobljima”, kaže Peršić Živadinov.