'VELIKI IGRAČI' SE UVIJEK SNAĐU

Video | Nakon što je Vlada zamrznula cijene: Pasta za zube postala manja, iz pakiranja čudesno nestale dvije role papira…

S druge strane, kod gelova za tuširanje sve je ograničeno – gotovo tri pune police

Prošlo je dva mjeseca od Vladinih mjera kojom se zamrzavaju cijene. Kad su dogovorili cijenu pakiranja od 10 rola WC papira, odjednom su trgovine čudesno pune papira od 8 rola koji stoji više od 3 eura, a i pakiranja zubne paste su se smanjile, javlja RTL Direkt, piše Danas.hr.

“Primijetila sam da nam cijene svaki put rastu. Očito nam nije sve super. Nisam primijetila ograničenje cijena”, komentiraju građani.

“Kolege iz Jutarnjeg lista pišu o najbesmislenijoj mjeri Vlade, a za samohvalu ministra gospodarstva Davora Filipovića kažu kao da ju je pisao Grunf. I ukazuju na problem prepakiravanja: deset rola je zamrznuto, pa se prodaje osam”, kazao je Direktov reporter Ivan Skorin.

Što kažu ‘veliki igrači’?

Ipak, nisu svi proizvođači počeli drugačije pakirati. Kod paste za zube, situacija je skoro jednaka kao i kod toalet papira – gotovo da nema nijedne marke koja je u 125 ograničenih mililitara, već tek jedna. S druge strane, kod gelova za tuširanje sve je ograničeno – gotovo tri pune police.

Premijer Andrej Plenković zadovoljan je učinkovitošću mjere. Martin Evačić, predsjednik HUP Udruge trgovine, kazao je: “Pa dio ponude tih skupih brendova na policama nema, ali nije to sad nešto alarmantno.”. Plenković je, dalje, poručio: “Nemam ja dojam da nečeg fali u hrvatskim dućanima.” Evačić je uvjeravao da se nije išlo zaobići mjeru Vlade: “Ne, ne. Takva pakiranja su postojala i prije.”

“Što se kod dobavljača točno promijenilo nakon spomenute mjere, ne možemo komentirati”, kazali su iz Kauflanda.

“Konzum samoinicijativno nije maknuo iz ponude nijedan proizvod obuhvaćen Vladinom mjerom, dok poslovne odluke pojedinih dobavljača ne možemo komentirati”, naveli su iz Konzuma.

“Neki proizvodi trenutno nisu dostupni u dm-u jer je njihova nabavna cijena viša od maksimalne maloprodajne cijene koja je propisana Odlukom Vlade RH”, napisali su iz dm-a.

Radi se, primjerice, o troslojnom toaletnom papiru u pakiranju od deset rola.

“Međutim, iako smo ograničili cijene gela za tuširanje i paste za zube, bilježi se rast drugih cijena. Recimo, pogledajte kretanje cijena deterdženta za pranje rublja – znači, njegova cijena je više nego porasla u zadnje vrijeme, što zapravo znači da cijenu koju nisu mogli dobiti trgovci na proizvodima koji su ograničeni, sad su nametnuli na proizvodima koji nisu ograničeni”, objasnila je Marijana Ivanov s Ekonomskog fakulteta u Zagrebu.

‘Iz Vlade govore: ‘Mi smo se potrudili, ne možemo sad mi utjecati na sve”

No, prema Vladinom portalu – kretanje cijena nekih deterdženata za rublje išlo je gore 3 posto, 19 posto, ili čak 110 posto.

“Iz Vlade govore: ‘Mi smo se potrudili, ne možemo sad mi utjecati na sve, pa i ako neki trgovci prepravljaju.’ Heheh, trgovci moraju štititi svoje poslovanje kao što to moraju štititi i proizvođači, Vlada tu nema što tražiti”, rekao je Goranko Fižulić, bivši ministar gospodarstva. Plenković je odgovorio: “Bilo bi dobro da cijene idu još dolje, da sami nađu prostora da idu još dolje. To bi bilo itekako dobro, da ne moramo još veći broj proizvoda ograničavati, što je isto opcija”.

“Aha, čuli ste vi svi koji možda muljate i prepakiravate – neće vam to proći. Stići će vas ograničavajuća ruka. Inače, mjera traje šest mjeseci, taman možda negdje tamo do izbora iduće godine – što je, naravno, potpuno slučajno”, zaključio je reporter RTL Direkta Ivan Skorin, piše Danas.hr.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari