VAŽNE PROMJENE

Nova pravila EU: Dio starijih od 65 bi mogao ostati bez vozačke

Organizacija koja okuplja udruge za prava starijih osoba, AGE Platform Europe, upozorila je na dobnu diskriminaciju

Europski parlament je dopunio direktive o vozačkim dozvolama. Jedna od najvažnijih promjena je uvođenje digitalne vozačke koju će vozači imati na svojim pametnim telefonima i koja će biti standardna u cijeloj EU.

Države članice imat će pet i pol godina za uvođenje digitalne vozačke dozvole, a vozači će imati pravo tražiti vozačku u fizičkom obliku, piše Jutarnji.

Jedna od novosti koja bi mogla neugodno iznenaditi dio građana je mogućnost država članica je da za vozače starije od 65 godina propišu kraće razdoblje valjanosti vozačke. Tako bi stariji od 65, uz obavezne liječničke preglede, imali dodatne obveze.

Udruge se zalažu za individualne procjene

Organizacija koja okuplja udruge za prava starijih osoba, AGE Platform Europe, upozorila je na dobnu diskriminaciju. Ističu da bi uvođenje automatskih dobnih granica bez individualne procjene sposobnosti za vožnju bila prava diskriminacija.

“Takve mjere nisu utemeljene na znanstvenim dokazima koji bi opravdali automatsko smanjenje valjanosti vozačke dozvole nakon određene dobi. Umjesto toga, potrebna je individualna procjena sposobnosti, neovisno o godinama života”, poručili su iz AGE PLatform Europe.

Iz organizacije su upozorili i na to da postoji velik broj starijih osoba koje aktivno, odgovorno i sigurno sudjeluju u prometu. Naglašavaju da bi neosnovana ograničenja mogla imati negativne posljedice za njihovu mobilnost, samostalnost i kvalitetu života.

Statistike pokazuju velik broj prometnih nesreća

Unatoč brojnim aktivnim i odgovornim starijim vozačima, statistike pokazuju najcrnje brojke. U prvih sedam mjeseci 2024., osobe starije od 65 skrivile su 2 688 prometnih nesreća u kojima je bilo 779 nastradalih osoba. U istom razdoblju su u prometu smrtno stradale 24 osobe starije od 65.

Dok Europska unija nastoji povećati sigurnost na cestama, uz regulaciju vozačkih dozvola, važno je osigurati da se to provodi bez dobne diskriminacije.

AGE Platform Europe apelira na individualnu procjenu sposobnosti za vožnju, umjesto uvođenja općih dobnih ograničenja, kako bi se očuvala mobilnost i samostalnost starijih osoba, piše Net.hr.

Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari