NIŠTA VIŠE OD 0,5?

Novi plan Vlade za sigurnost na cestama: Više nema vožnje ni s minimalnom količinom alkohola?

Photo: Matija Habljak/PIXSELL

Vlada Republike Hrvatske će istražiti bi li promjena granične vrijednosti dopuštene količine alkohola u krvi vozača bila učinkovita mjera za smanjenje broja teških nesreća i poginulih na hrvatskim cestama, najavljuje se to u šestom Nacionalnom planu sigurnosti cestovnog prometa za razdoblje od 2021. do 2030. godine koji je Vlada objavila na svom portalu e-Savjetovanja.

Znači li to moguće smanjenje dopuštene razine alkohola u krvi koja je u Hrvatskoj 0,5 promila za sve osim za profesionalne i mlade vozače, koji moraju biti na nuli?

Iz MUP-a odgovaraju da je plan u javnom savjetovanju te da je prerano davati konkretna objašnjenja u ovom trenutku, piše Novi list.

Nadzor brzine, vožnja u pijanom stanju, korištenje mobitela…

U Hrvatskoj je odredba od nula promila bila u primjeni tri i pol godine u prvom mandatu Vlade Ive Sanadera, ali je ukinuta sredinom 2008. godine s time da je ostala za mlade vozače. Za ukidanjem te odredbe vjerojatno su ih potakle druge europske države. No ova nova promjena nije jedina nova mjera – najavjuje se obveza ugradnje Alcohol Interlock uređaja u vozila osoba koje su u više navrata sankcionirane zbog vožnje pod utjecajem alkohola, prenose Vijesti.hr

Cilj je do 2030. prepoloviti broj teških nesreća koje je uzrokovala brzina. Zabilježeno je i više od 285.000 prekršaja prekoračenja dopuštenih ili propisanih brzina.

Zato iz Vlade najavljuju da bi sukladno svjetskim smjernicama postupno uvodili sustav za nadzor brzine u vozilu koji vozače informira o njihovoj trenutačnoj brzini kretanja te ih upozorava ako voze nepropisnom brzinom. Novost bi mogla biti i to da Vlada prepusti određene ovlasti nadzora brzine jedinicama lokalne samouprave ili upraviteljima cesta. Tu se navodi i želja Vlade da smanji korištenje mobitela u vožnji. Takva distrakcija je uzrok 11 posto teških prometnih nesreća. Na kraju, pratit će se statistika kažnjavanja domaćih i stranih mladih vozača kako bi se ujednačila primjena, a da se ne diskriminira vozače ovisno o državljanstvu, piše Novi list.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari
Povezani sadržaj
Views Views