HAC OBJAVIO NATJEČAJ

Novi sustav naplate na autocestama donijet će velike promjene: Evo kako će se plaćati cestarina

Idi na originalni članak
Photo: Nel Pavletic/PIXSELL

Procijenjena vrijednost nabave novog sustava iznosi 100 milijuna eura

Oglas

Hrvatske autoceste (HAC) objavile su u četvrtak javni natječaj za odabir izvođača za elektronički sustav naplate cestarine, pri čemu procijenjena vrijednost nabave novog sustava iznosi 100 milijuna eura.

“Procijenjena vrijednost nabave novog sustava naplate cestarine na autocestama pod upravljanjem Hrvatskih autocesta, Bine Istre i Autoceste Zagreb-Macelj iznosi 100 milijuna eura”, istaknuto je u priopćenju HAC-a. Natječaj je od danas dostupan u Europskom oglasniku javne nabave i Elektroničkom oglasniku javne nabave Narodnih novina te će trajati 60 dana.

Natječaj za uvođenje novog sustava naplate cestarine se financira iz sredstava Nacionalnog plana oporavka i otpornosti (NPOO), a pokrenut je nakon provedenog postupka savjetovanja sa zainteresiranim gospodarskim subjektima, koje je završeno 17. ožujka, čime su se stekli uvjeti za objavu javnog natječaja, naveli su iz HAC-a.

U novom sustavu cestarina će se naplaćivati ovisno o prijeđenoj udaljenosti i skupini vozila. Na svakoj će lokaciji na autocesti na kojoj je vozila potrebno prepoznati – na naplatnim točkama na autocesti i izvan autoceste – postojati portal s ugrađenim DSRC čitačima, koji će omogućiti komunikaciju s ENC uređajima ugrađenima u vozila. Portali će na naplatnim točkama imati i kamere za detekciju prolaza vozila povremenih korisnika autocesta, piše Večernji list

DSRC i ALPR tehnologija

Tehnologije novog sustava imat će sljedeća glavna obilježja: DSRC tehnologija za naplatu cestarine korisnicima ENC uređaja i ALPR tehnologija za naplatu cestarine povremenim korisnicima za laka vozila i nadzor plaćanja cestarine svih vozila očitanjem registracijskih tablica.

Dodaje se da će u novom sustavu ENC uređaji biti vezani uz vozilo (registarsku oznaku toga vozila), što znači da će se cestarina naplaćivati samo za transakcije toga vozila. Uređaj i registarska oznaku vozila neće se vezati uz kategoriju vozila, već se kategorija određivati na svakoj naplatnoj točki. Uz jedan ENC uređaj moguće je vezati maksimalno tri registarske (sukladno pravilima koje odrede subjekti za naplatu cestarine).

Naplata ovisno o prijeđenoj udaljenosti i skupini vozila

Autoceste s naplatom u novom sustavu naplate cestarine ostaju istovjetne autocestama s naplatom kojima su danas upravitelji HAC, Bina Istra i AZM. U novom sustavu naplate cestarina će se korisnicima naplaćivati ovisno o prijeđenoj udaljenosti i skupini vozila, kao i u postojećem sustavu. Cijene će se stoga temeljiti na određenim referentnim vrijednostima jedinične cijene po kilometru za različite skupine vozila, koje utvrđuje svaki upravitelj i koncesionari te na nekim dodatnim parametrima. A to su dodatne naknade u određenim razdobljima, primjerice u ljetnoj sezoni, vikendom, u razdobljima zagušenja prometa.

Cijena cestarine ovisit će i o naknadi za onečišćenje zraka koja se razlikuje ovisno o emisijskom razredu vozila (Euro). U budućoj perspektivi, naknada za onečišćenje zraka može se temeljiti na razini onečišćenja izazvanog emisijom CO2 vozila ili nekim drugim sličnim mjerilima u skladu s politikama Europske unije.

Učestali korisnici imat će pravo na popuste. I dalje će biti popusti vezani uz uporabu ENC uređaja radi poticanja kupnje uređaja za laka vozila. Pri određivanju cijena u obzir se može uzeti i vrijeme, pa se mogu definirati različite cijene ovisno o razdoblju godine, danima ili dijelovima dana. U novom sustavu naplate cestarine naplatne točke bit će portali s cjelokupnom opremom potrebnom za naplatu cestarine, kontrolu i nadzor plaćanja cestarine.

Naplatne točke bit će postavljene na autocesti, u svakoj dionici raznih prometnica unutar definiranog naplatnog područja te izvan autocesta, na bivšim naplatnim postajama. Svaka će naplatna točka pokrivati oba smjera prometnice, piše Večernji list

Exit mobile version