CILJ MINISTARSTVA

Video |Od 2024. godine hrvatski školarci će ići u osnovnu školu devet godina, bit će obvezna predškola

Idi na originalni članak

Iz ministarstva najavljuju izgradnju 200 novih vrtića do 2026. godine

Oglas

Umjesto 150 do 250 sati predškola bi trebala trajati tri puta dulje. Prije polaska u školu i sada je obvezna za sve bili u redovnom boravku ili u maloj školi, prenose RTL Vijesti.

“Provodi se u kraćem trajanju u poslijepodnevnim ili prijepodnevnim satima ovisno organizaciji vrtića, U prosjeku tri puta tjedno 2-2 i pol sata provedu onda u vrtiću”, kaže Mirela Marjanac, ravnateljica Dječjeg vrtića Sopot u Zagrebu.

Ovoliko sati predškole ne zadovoljava europske standarde pa je plan ministarstva trajanje povećati na 500 do 700 sati čime bi obvezno obrazovanje u Hrvatskoj od 2024. trajalo devet, a ne osam godina.

“Sada je predviđeno da se djeca uključe odmah tu cijelu godinu i da ta cijela godina bude provedena u vrtiću i da se uči i priprema za školu kroz igru”, tvrdi Božo Pavičin, glavni savjetnik ministra znanosti i obrazovanja.

U većini europskih zemalja obvezno obrazovanje počinje u predškolskoj dobi. Program pred škole u punom vremenu, odnosno u trajanju od 500 do 700 sati provode Finska, Švedska, Litva, ali i Srbija u kojoj predškola traje četiri sata na dan kroz devet mjeseci.

Preduvjet za ovakav program predškole u Hrvatskoj je izgradnja novih i proširenje postojećih vrtića. Slijedi izrada kurikuluma, a cilj je da predškola za svu djecu bude jednaka.

“Neće djeca učiti čitati i pisati to ćemo ostaviti za školu. Oni će raditi predčitalačke aktivno, predmatematičke sve što će im omogućiti stjecanje novih znanja i vještina”, kaže Edita Rogulj s Katedre za pedagogiju Učiteljskog fakulteta u Zagrebu.

Tvrdi program predškole potrebno je razlikovati od produljenja osnovne škole s osam na devet razreda.

“Da bismo uveli 9. godinu trebali bi sve škole imati u jednoj smjeni i onda proširiti kapacitete, nemamo kapacitete ni za 8 razreda, a ne za još jedan to je trenutačno nemoguće”, kaže Pavičin.

Iz sindikata učitelja poručuju ni za jedno ni za druge ne postoje uvjeti.

“Problem je kapaciteta i škola i vrtića, mjesta nemamo, vjerojatno će se gledati gdje se može adaptirati i nadograditi, najveći problem je što kurikuluma još uvijek nema, koje su to kvalifikacije i hoćemo li imati dovoljno stručnog kadra”, kaže Ana Tuškan, glavna tajnica Sindikata hrvatskih učitelja.

Iz ministarstva najavljuju izgradnju 200 novih vrtića do 2026. godine.

Exit mobile version