OD SUTRA OBAVEZNA ZIMSKA OPREMA: U suprotnom vozaču prijeti novčana kazna od 700 kuna

Foto: Ilustracija (Ivo Čagalj/Pixsell)

Vozači od srijede, 15. studenoga do 15. travnja iduće godine na svojim vozilima moraju imati zimsku opremu na zimskim dionicama javnih cesta, inače im slijedi kazna od 700 kuna

Pred nama je razdoblje u kojem će zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta upravljanje vozilom zahtijevati pojačani oprez vozača. Vožnja za vrijeme kiše, snijega, magle te na mokrom, zaleđenom i snijegom pokrivenom kolniku je otežana, a poseban oprez je potreban na mostovima, usjecima, vijaduktima i nadvožnjacima.

Obvezna uporaba zimske opreme odnosi se na sve vrste motornih vozila bez obzira na vremenske uvjete i stanje kolnika. Također, zimska oprema može biti obvezna na pojedinim cestama prije ili nakon tog razdoblja, što ovisi o trenutnim vremenskim uvjetima, u slučaju snijega ili poledice.

U zimske dionice javnih cesta ulazi 839,2 km autocesta i 1523,3 km državnih i županijskih cesta te 68,1 km cesta za tranzitni promet iz luka Vukovar, Osijek, odnosno luke i rafinerije Sisak.

Prema novom Pravilniku o tehničkim uvjetima vozila u prometu na cestama, pod zimskom opremom motornih vozila kategorije M i N, čija najveća dopuštena masa nije veća od 3,5 tone, podrazumijevaju se četiri zimska pneumatika (M+S) ili četiri ljetna pneumatika s najmanjom dubinom profila od 4 milimetra i s lancima za snijeg koji se postavljaju na pogonske kotače.

Prema Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, zimski uvjeti podrazumijevaju snijeg i poledicu na kolniku.

Zatekne li policajac vozilo koje se kreće cestom (na kojoj je kretanje te vrste vozila zabranjeno) bez zimske opreme na dijelu ceste i u vrijeme kada je zimska oprema obvezna, naredit će vozaču da prekine kretanje vozilom ili da nastavi kretanje na cesti na kojoj je kretanje te vrste vozila dopušteno, odnosno da upotrijebi zimsku opremu. U suprotnom vozaču prijeti novčana kazna od 700 kuna.

HAK upozorava da je vožnja s ljetnim gumama u zimskim uvjetima svojevrsni rulet na kotačima. Vozilo je potrebno pripremiti za zimske uvjete – provjeriti adekvatnost rashladne tekućine motora, tekućine za pranje vjetrobranskog stakla te stanje akumulatora. Također, prije uključivanja u promet, vozač motornog vozila dužan je očistiti zaleđena vjetrobranska stakla i snijeg s vozila.

Gume su jedan od najvažnijih dijelova vozila, a kako posreduju između automobila i ceste presudne su za sigurnost. Dobro je da u svakom razdoblju godine vozilo ima odgovarajuće gume, jer već pri temperaturi zraka nižoj od 7 stupnjeva Celzijusa ljetne gume gube elastičnost, kao i svojstva prianjanja na podlogu koja imaju u uvjetima za koje su predviđene.

Najbolje je stoga već od studenoga na automobil staviti sve četiri zimske gume, istog proizvođača, marke i modela te dimenzija koje propisuje proizvođač automobila.

Ljetna guma po snijegu gotovo da nema nikakve šanse. Najbitnije, njome se produljuje zaustavni put, što može biti opasno. Kod temperature od minus 10 Celzijevih stupnjeva automobil s ljetnim gumama, pri brzini od 60 kilometara na sat, zaustavit će se nakon 55 metara, dok će se automobil koji na kotačima ima zimske gume zaustaviti nakon 44 metra.

Na nižim temperaturama put kočenja još je duži. Ako automobil ima ljetne gume, zaustavit će se nakon 62 metra, a sa zimskim gumama najdalje do 50 metara.

U razdoblju zimskog računanja vremena za vrijeme vožnje danju moraju biti upaljena dnevna ili kratka svjetla, dok su vozači motocikala i mopeda obvezni voziti s uključenim kratkim svjetlima po danu tijekom cijele godine.

U slučaju magle vozačima se preporuča da uspore vožnju odnosno da brzinu prilagode uvjetima, održavaju potreban siguran razmak, uključe svjetla za maglu, te izbjegavaju naglo kočenje. Čim vidljivost postane bolja, stražnje svjetlo za maglu je potrebno isključiti.

Vijesti.hr
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL

 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari