Predsjednik republike reagirao je nakon nove nezgode Jadrolinijinog trajekta i pada rampe tijekom plovidbe
Predsjednik republike Zoran Milanović pozvao je predsjednika Uprave Jadrolinije i premijera Andreja Plenkovića da hitno objasne što se događa s tom tvrtkom nakon nove nezgode i pada rampe na trajektu Mljet proteklog vikenda.
Kazao je da su brodovi nesigurni i stari, dodajući da dio problema leži i u njihovu održavanju i kupovanju plovila pod sumnjivim okolnostima.
Njegovu objavu prenosi u cijelosti:
“Dosta je više njihovog bahaćenja i omalovažavanja ljudi: predsjednik Uprave Jadrolinije David Sopta i Andrej Plenković hitno moraju objasniti što se događa s Jadrolinijom, državnom brodarskom tvrtkom koja je kičma hrvatskog brodarstva. Trajekti Jadrolinije postali su nesigurni za putnike i članove posade, a Plenković – umjesto da se pobrine za njihovu sigurnost – fantazira o nekakvim pritiscima i šteti za Vladu pa, opet, od sebe pravi žrtvu. Moraš biti krajnje bešćutan i bahat da bi smislio takve konstrukcije nakon što su trojica mornara Jadrolinije, na žalost, izgubila život u još uvijek nerazjašnjenoj nesreći trajekta Lastovo.
A nezgode trajekata nastavile su se događati. Ova zadnja na trajektu Mljet, srećom, nije imala težih posljedica za putnike i posadu, ali je pokazala kako našim morem plove trajekti upitne ispravnosti što zahtjeva ozbiljnu provjeru sustava i načina održavanja flote, ali i provjeru modela kojim se upravlja tvrtkom. Problem očito nisu samo stara plovila – koja se kupuju pod sumnjivim okolnostima – već je problem i ukupno održavanje i servisiranje plovila jer se nezgodne događaju i na novim trajektima.
‘Znali su da nešto nije dobro i mogli su poduzeti mjere’
Naglašavam, radi se ovdje o sigurnosti ljudi koji koriste trajekte i ljudi koji rade na njima, a Plenković brine samo o sigurnosti fotelje svog izabranika Sopte kojemu je glavna kvalifikacija to što s njim igra košarku. Sindikati pomoraca višekratno su upozoravali na probleme, dakle, i Plenković i uprava Jadrolinije znali su da nešto nije dobro, mogli su poduzeti potrebne mjere. Svi mi znamo da linija zapovijedanja u Jadroliniji ide od Plenkovića direktno prema Sopti. Ali, njih nije briga. Soptu nije briga jer ima političko zaleđe u Plenkoviću, a njega nije briga jer i u ovom slučaju misli da može što hoće.
Nakon svega, Sopta više ne može izbjeći odgovornost za stradanje mornara i višekratno ugrožavanje sigurnosti putnika i posade. Ne poduzimajući ništa i braneći fotelju svog prijatelja Sopte, tu odgovornost na sebe je preuzeo i sam Plenković. A bit će odgovoran i za moguće uništavanje Jadrolinije koja u budućnosti, s ovakvim upravljanjem tvrtkom, neće se moći nositi s konkurencijom”, poručio je Milanović na Facebooku.
Podsjetimo, u subotu navečer prilikom uplovljavanja na pristanište u Supetru pala je rampa na trajektu Mljet koji je bio pun putnika i vozila. Nasreću, nije bilo ozlijeđenih.
Zbog tehničkog problema s rampom brod je u Supetru iskrcao sva vozila i putnike preko druge rampe, a iz Jadrolinije su poručili da trajekt čeka na pregled Hrvatskog registra brodova.
Sindikati su nakon još jedne nesreće prozvali Upravu zbog nefunkcioniranja sustava i činjenice da se kupuju stari brodovi koji se onda ne održavaju. “Star je desetak godina, ali i takve brodove treba održavati. Treba paziti da svi dijelovi budu novi, pogotovo ti potrošni dijelovi kao što su sajle – da se mijenjaju na vrijeme i da se to radi kako treba”, poručio je ranije za RTL glavni tajnik Sindikata pomoraca Hrvatske Neven Melvan.
Istaknuo je da je održavanje brodova ključno i da se to treba činiti češće i bolje, a podsjetio je i na premorene pomorce koji rade i više od 14 sati dnevno.
Ovo je već druga takva nesreća s rampom na Jadrolinijinom trajektu ovoga ljeta. Prije nepuna tri tjedna, u padu rampe na trajektu Lastovo na Lošinju poginula su tri pomorca, a jedan je ozlijeđen.Na istom se trajektu sličan incident dogodio i prije gotovo deset godina, što je posvjedočio Splićanin Leo Jeričević, inače diplomirani inženjer brodogradnje, prenosi Danas.hr.