LOV NA POPUSTE

Počeli popusti Crnog petka: Evo koje su zamke trgovaca i kako sigurno kupovati

Samo lani na Crni se petak potrošilo gotovo 77 milijuna eura. 12 milijuna više nego 2022. Procjene su da će trgovci u petak 29. studenog zaraditi i dvadeset posto više. Poseban bum ima online trgovina. Više u video prilogu!

Krenuo je lov na popuste – jer stiže Crni petak! Sniženja u trgovinama se zakuhtavaju, a ona na internetu već idu i preko 70 posto. Procjene su da će Hrvati ove godine potrošiti više nego lani, piše Danas.hr.

Sniženja su krenula mamiti iz izloga trgovina. Popusti vrište s ekrana. Mnogim trgovcima nije dovoljan Crni petak pa su krenuli Crni vikendi, tjedni, a očigledno i Crni studeni.

“Ja vjerujem da ću uspjeti pronaći jeftinije nego što je. U svakom slučaju može se više dobiti nego izgubiti”, rekao je Željko iz Zagreba. “Ljudi kupuju više nego što bi trebali potrošiti. Treba imati umjerenost”, smatra Karlo.

Šoping groznica vlada kod Hrvata. Samo lani na Crni se petak potrošilo gotovo 77 milijuna eura. 12 milijuna više nego 2022. Procjene su da će trgovci u petak 29. studenog zaraditi i dvadeset posto više. Poseban bum ima online trgovina.

“Očekujemo rast barem od 75 do 100 posto u odnosu na prošlu godinu. Popusti će biti veliki. U prosjeku 20-40 posto dok na kozmetiku, modu tu popusti mogu ići i više 50-60 posto”, rekla je direktorica online trgovine, Tana Zimmermann.

Zato će u sortirni centar Hrvatske pošte ovih dana pristizati rekordne količine pošiljaka.

“E-Trgovina nam ima rast 20 posto godišnje po količini paketa. Prošle godine je to bilo 100 tisuća. Ove godine će biti još i više iako mi i sada već za ovakav jedan uobičajeni dan obavimo 80 tisuća paketa u ovoj sortirnici”, rekao je Krešimir Domjančić, glasogovornik Hrvatske Pošte.

Na što se sve troši?

Bez obzira na cijene troši se na sve i svašta. “Dominiraju kućanski aparati od kojih usisavači, štapni će biti veći hit nego robotski onda air fryer odnosno friteze na vrući zrak koji si kupci ne mogu priuštiti kroz godinu po punim cijenama”, smatra Zimmerman.

U moru popusta kupci su skloni zaroniti u prevaru na internetu. Kako ne nasjesti?

“Postoji CARNET-ova stranica preko koje se može provjeriti vjerodostojnost web stranice preko koje se kupuje, postoje recenzije i forumi gdje se može vidjeti. Puno nam se potrošača javi i kaže tek kad sam prevaren tek sam pogledao da su prevaranti – ne gledati nakon nego prije kupnje”, objašnjava Ana Knežević, predsjednica Hrvatske druge za zaštitu potrošača.

Prije nego kupci krenu peglati kartice u pojačana kontrolu trgovina od ponedjeljka kreću inspektori. Kazne za one koji ne poštuju pravila idu od tisuću 327 eura do 26 tisuća 600.

“Krenut će na teren oko 70 inspektora, možda čak i više. Kontrolirat će se isticanje cijena, da li ističu uopće, snižene cijene. Bitno je naglasiti da bude snižena cijena i najniža cijena 30 dana prije tog Crnog petka. Tu zna doći do nepravilnosti”, rekla je Mirna Brkić Pavišić, voditeljica Službe zaštite interesa potrošača pri Državnom inspektoratu.

Uz to policija je u Hrvatskoj zabilježila 6 tisuća prevarantskih stranica. “Znači – oprez, oprez i samo oprez. Sve provjeriti i onda donijeti odluku”, upozorava Knežević. Jer blještavilo popusta može isprazniti novčanik, piše Danas.hr.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite na Whatsapp, Viber, MMS 097 64 65 419 ili na mail vijesti@riportal.hr ili putem Facebooka i podijeliti ćemo ju sa tisućama naših čitatelja.
Komentari