
USKOK je službeno podigao optužnicu protiv bivšeg ministra zdravstva Vilija Beroša i još sedam osoba te tri pravne osobe, u vezi s aferom namještanja nabave skupocjenih robotskih mikroskopa za hrvatske bolnice.
Optuženi su poduzetnik Hrvoje Petrač, njegovi sinovi Novica i Nikola Petrač, poduzetnik Saša Pozder, bivši predstojnik Klinike za neurologiju KBC-a Sestre Milosrdnice Krešimir Rotim, ravnatelj zagrebačke Dječje bolnice Goran Roić, Tomo Pavić iz krapinske podružnice HZZO-a, te naravno, bivši ministar zdravstva Vili Beroš.
Optužnica tereti ovu osmeročlanu grupu za zločinačko udruživanje, davanje i primanje mita, zlouporabu položaja, nezakonito pogodovanje, trgovanje utjecajem i pranje novca. Pravni subjekti su također optuženi za primanje mita i nezakonito pogodovanje u kontekstu ovog kriminalnog djelovanja, doznaje Net.hr.
Priopćenje USKOK-a u cijelosti prenosimo:
“Optužnicom se I. okr. tereti da je, od sredine 2022. do kraja listopada 2024., u Zagrebu, Splitu i Osijeku, povezao u zajedničko djelovanje II. okr. – ministra zdravstva, III. okr. – direktora IX. okr. trgovačkog društva (dalje: TD), IV. okr. – voditelja jednog područnog ureda Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje, V. okr. i VI. okr. – osnivača i odgovornu osobu X. okr. TD-a, s ciljem stjecanja znatne nepripadne materijalne koristi za IX. okr. TD registrirano za uvoz i prodaju medicinskih uređaja te podjelu tako ostvarene koristi koja će se ostvariti plasiranjem i prodajom medicinskih uređaja distribuiranih od strane IX. okr. TD-a na način da se u postupcima javnih nabava za bolničke ustanove u državnom vlasništvu tražene tehničke karakteristike medicinskih uređaja prilagode tim uređajima i cijene odrede sukladno traženju okrivljenika.
U okviru tog plana, sukladno međusobnoj podjeli uloga, I. okr. je tražio od II. okr. da, u zamjenu za novčane nagrade koje mu je I. okr. isplaćivao posredstvom IV. okr., poduzme sve potrebne radnje kako bi osigurao provođenje ciljanih javnih nabava, a u Državnom proračunu Republike Hrvatske osigura potrebna novčana sredstva za njihovu provedbu. Na navedeno je II. okr. pristao te je koristeći se autoritetom ministra zdravstva radi osiguranja dobivanja poslova za IX. okr. TD, od ravnatelja bolničkih ustanova u državnom vlasništvu tražio da organiziraju sastanke s III. okr. na kojima je III. okr. prezentirao medicinske uređaje koje je distribuiralo IX. okr. TD, a svojim odlukama je osiguravao potreban novac u Državnom proračunu za financiranje postupaka javnih nabava tih medicinskih uređaja budući da to nije bilo predviđeno godišnjim planovima javnih nabava tih bolničkih ustanova.
Za potrebe provedbe javnih nabava III. okr. je osiguravao izradu tehničke dokumentacije prilagođene u cijelosti tehničkim specifikacijama tih medicinskih uređaja te određivao kriterije bodovanja ponuda u postupcima javnih nabava. Također je III. okr., u dogovoru s I. i V. okr., određivao i nudio novčane i druge nagrade ciljanim osobama u sustavu javnog zdravstva kako bi osigurao da se IX. okr. TD-u omogući privilegirani položaj u navedenim javnim nabavama. IV. okr. je, za novčane nagrade koje mu je isplaćivao I. okr., dogovarao s II. okr. da, sukladno uputama I. okr., poduzima potrebne radnje s ciljem da se IX. okr. TD-u omogući stjecanje nepripadne materijalne koristi prodajom medicinskih uređaja po znatno uvećanim cijenama. Nakon prodaje tih uređaja bolničkim ustanovama u državnom vlasništvu te izvršenih uplata na račun IX. okr. TD-a, III. okr. je dogovarao s V. okr. podjelu nepripadne imovinske koristi između IX. i X. okr. TD-a sukladno obračunu kojeg su izvršili III. i V. okr., dok je VI. okr., s ciljem zametanja traga protupravnoj osnovi stjecanja dijela nepripadne imovinske koristi, IX. okr. TD-u ispostavljao neistinite račune X. okr. TD-a i time stvarao privid da je nepripadna imovinska korist koju je steklo X. okr. TD osnovana i zakonito stečena. Sukladno tom planu, okrivljenici su u najmanje pet navrata poduzeli opisane radnje s ciljem osiguranja plasmana medicinskih uređaja.”







