Poznato je da mjenjačnice na hrvatskoj obali uzimaju vrtoglave provizije koje nerijetko izazivaju nezadovoljstvo klijenata.
Tečajne liste su svake godine sve nepovoljnije, zbog čega turisti pred mjenjačnicama ponekad u nevjerici gledaju prikazane brojke, kalkuliraju, zbrajaju i oduzimaju, odlučuju se pa odustaju. A kada u žurbi ipak odluče promijeniti novce i shvate koliki su iznos u kunama dobili za svoje eure, osjećaju se nasamareno i šokirano.
U redakciju Glasa Istre javili su se ogorčeni turisti s pritužbom na jednu pulsku mjenjačnicu, a uz to su i priložili račun koji prikazuje transakciju s vrlo niskim tečajem od 6,07 kuna za jedan euro. Naime, promijenili su 300 eura i za to dobili 1.821 kunu. To znači da će se klijent koji ondje mijenja 100 eura “usrećiti” sa samo 607 kuna. Ovo je zabrinjavajuće, pogotovo zato što u Hrvatskoj narodnoj banci tečaj na jučerašnji dan iznosio 7,5, dakle za 100 eura klijent bi trebao dobiti 750 kuna.
Naravno, ovisi to o mjenjačnici, a one nisu dužne pratiti tečaj HNB-a, već ga određuju tržišno. Ali postavlja se pitanje odnosa prema turistima od kojih živimo, a koje ponekad vrlo perfidno potkradamo.
Dakle, odabir krivog mjesta na kojem će netko mijenjati novce može tu osobu skupo koštati, u ovom slučaju čak 143 kune. Razlika nebo i zemlja. No, u pravilima kojima se regulira rad mjenjačnica ne stoji kolika je dopuštena provizija te je njezin iznos prepušten tržištu, odnosno ponudi i potražnji. Dakle, tvrtke svoju poslovnu odluku pravdaju odredbom Zakona o deviznom poslovanju koja im dopušta slobodno određivanje tečaja.
Turisti, koji su najčešći klijenti mjenjačnica, često tek nakon što promijene novce shvate koliki su iznos u transakciji izgubili. A kako doznajemo iz više izvora, storniranje računa nije praksa u mjenjačnicama, odnosno najčešće nakon zamjene ne žele uvažiti žalbe.
VIDEO DANA: